øyvind bp Skrevet Desember 10, 2004 Share Skrevet Desember 10, 2004 Er det noen som har skiftet kamaksel selv? Hvis ikke, hvor er det jeg bør dra for å gjøre det? Jeg var inne på en amerikansk e34 side (www.bmwe34.net/) og leste om slitasje angående kamaksel. Der stod det noe om at tikkelyder fra ventilene etter at de er justert ofte kunne komme av at "rocker arms" var slitt og at det ikke trengte å være kamakselen. Hva er rocker arms? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grewling Skrevet Desember 10, 2004 Share Skrevet Desember 10, 2004 "rocker arms" er ventilarmene. De sørger for at ventilene åpner og lukker seg ved å ligge an mot kammens ovale "skinner". Kammen kan byttes selv, men du trenger litt spesialverktøy, og en manual for motoren din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Desember 10, 2004 Share Skrevet Desember 10, 2004 Tja... "rocker arms" kan vel kanskje være vippe armene på kamakselen. hvis de blir slitt kan du nok få tikke lyd, men det kommer nok på hvor mye de er slitt og hvordan tilstanden på andre ting i toppen er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Desember 10, 2004 Share Skrevet Desember 10, 2004 Ops der svarte en annen på det samme mens jeg skrev...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grewling Skrevet Desember 10, 2004 Share Skrevet Desember 10, 2004 fant forresten igjen en manual for akkurat dette, med bilder og tegninger i pdf-format. ser ikke ut til at det går an å legge ut filer her, så du får ta kontakt hvis du ønsker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 10, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2004 Jeg har Haynesboken som er felles for 3 og fem serie fra 81 til 91, men synest ikke den er noe bra på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 10, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2004 Er det noen som vet om andre ting som kan forårsake litt rufsete lyder fra motoren. Er det noen lager der fremme som pleier å ta kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå