Gå til innhold

Bytting av fjærer og dempere


P. Felgen
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte dempere og fjærer bak. Bilen er en 1987 518i (e28). Det jeg lurer på, er om fjærene står i spenn, slik at jeg står i fare for å få en saftig tannlegeregning hvis jeg ikke tar de rette forholdsregler.

Er det noen som har kjennskap til biltemas dempere og fjærer?

Er også glad for tips over hvordan man skal gå frem for å bytte dempere.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjærene står jo i spenn, men de er spent utenpå demperen, som du fjerner i sin helhet. Når du har fått ut demper og fjær, må du først montere fjærklemmer som holder fjæra sammenspent mens du løsner dem fra hverandre. Sånne får du kjøpt til overkommelig pris hos en bilrekvisita. Godkjente bukker og en garasjejekk er vel også et must. Skiftet selv dempere of fjærer på min e30 for ei stund sia, jobben tar vel en fire fem timer, om du ikke har flere år i en F1-pit på baken da :wink:

Det er ogå en stor fordel å være to.

Dersom du først skal bytte, kan du jo like gjerne kjøpe deg et sportssystem. Man bør sjekke rundt omkring på priser, jeg har som regel erfart at man kan prute endel på de fleste bilrekvisitaer, i alle fall om man kjøper litt annet stæsj man trenger i samme slengen :)

Har ikke erfaring med biltema, kjøpte selv dempere og fjærer fra apex, som jeg ikke har noe å utsette på(45/40mm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...