Gunnar Skrevet Desember 10, 2004 Skrevet Desember 10, 2004 Ja, så har altså femmeren også tatt seg juleferie, akkurat som meg. Den fungerte knikefritt 48 mil på onsdag, og inn i garasjen i går, men nå vil den visst ikke ut i kulden igjen. Bytta ut den analoge klokka med en digital en i går, og har hatt av strømmen på batteriet. Ellers er ikke noe gjort med den. Startmotoren sviver fint, men motoren vil ikke helt. Virker som det er antydning til tenning, og det er strøm på coilen, men den kommer liksom ikke helt i gang. Etter mye kinning lukter det litt bensin, og den har gjennomsiktig bensinfilter i motorrommet som ser ut til å være fullt av bensin, så det virker da som bensintilførselen også er ok. Noen som har noen ideer? Det er M20-motoren.
Muren Motorsport Skrevet Desember 10, 2004 Skrevet Desember 10, 2004 gjennomsikti bensinfilter hører sjelden til i en i, motor!! viss d er et sånt fjorten kroners bensinstasjon filter, start me å kast d til pokkers! trykke kan få d til å løyse sej opp å havne i dysene dine! men ta ut pluggane dine.. kjøp nye.. eller puss dæj gamle,, start opp. lett ka?
Gunnar Skrevet Desember 10, 2004 Forfatter Skrevet Desember 10, 2004 Det er nok noe type 14-kroners ja, men det stod der da jeg kjøpte den. Så lenge det er et bensinfilter må det da tåle bensin? Men tror du virkelig det kan være pluggene som "plutselig" har driti på seg inne i garasjen over natta? Den starta jo helt fint i går og kjørte de 10 metrene inn i garasjen. Har planer om å skru de opp for å sjekke åpningen og slikt, men synes det virker litt merkelig. Det eneste som kan være er at spenningen nok er litt dårlig på batteriet nå, og da krever det vel ekstra mye strøm om åpningen er for stor...
Muren Motorsport Skrevet Desember 10, 2004 Skrevet Desember 10, 2004 bensin tåle d ja. men d er beregna på forgassar motora. me sugepumpe. ikkje fløde so e i et innsprøytingsanlegg! prøv pluggtrikse du! d høyrest ut som du he fått sure plugga.. viss den e borti å fyre jaffal. å en start å stopp me kaldstart jerkje d nåke bedre.
Ettertenning Skrevet Desember 11, 2004 Skrevet Desember 11, 2004 D kan jo hende at pluggene dine er ¨våte men det vil jo tørke opp etter eit par timer. trur du skal prøve kondens fjerneren eg!
Haldor Skrevet Desember 11, 2004 Skrevet Desember 11, 2004 Etter langturen parkerte du bilen med lite bensin på tanken? Jo mindre bensin det er på tanken jo lettere er det å få kondens.
øyvind bp Skrevet Desember 11, 2004 Skrevet Desember 11, 2004 Du kan jo prøve med startgass i luftinntaket før du bryr deg med å skru ut alle pluggene. Men jeg og tror du har fått sure plugger(for fuktige). Men får du start må du kjøre den varm og gi på litt så får du rensket opp i det der.
Gunnar Skrevet Desember 11, 2004 Forfatter Skrevet Desember 11, 2004 Hadde tenkt å bytte plugger nå uansett, siden jeg ikke har byttet de enda, og vet ikke når de har blitt byttet før. Men ja, har altså byttet plugger nå, og det hjalp ingenting. Ellers driver den og småtenner innimellom, men ikke skikkelig. Det er slik den har vært hele tiden. Hadde den også på lading i natt/dag, så batteriet er helt topplada nå, tok knapt imot mer. Bilen hadde full tank (over 80 liter) da jeg kjørte fra Horten, så den har vel ihvertfall 30 liter igjen kan jeg tenke meg. Noen som vet hvordan den ville oppført seg med vraka hjerne? Liker ikke helt at jeg bytta ut klokka uten å ta av batteriet først. Eller kan det være noen kabler som ligger bak computeren der som jeg kan ha fucka opp da jeg holdt på å skulle få ut klokka?
Gunnar Skrevet Desember 11, 2004 Forfatter Skrevet Desember 11, 2004 Glemte også å nevne at vi prøvde med masse startgass inn luftinntaket i går kveld uten at det hjalp noe som helst. Den oppførte seg akkurat likt da også.
Ettertenning Skrevet Desember 11, 2004 Skrevet Desember 11, 2004 Har du sett om den tenner riktig? Er det kompresjon, og får den bensin og luft? du kan prøve og holde handa forran der den suger luft og se om den suger. vet ikkje om du vil kjenne noe, men kanskje du vil høre noe! Ellers så tviler eg på at hjernen er fucked. kan jo hende men eg tviler som sagt. har du prøvd med kondens fjerner? Lykke til!
Gunnar Skrevet Desember 11, 2004 Forfatter Skrevet Desember 11, 2004 Kondensfjerner er nok ikke noe dumt forslag. Skal nok forsøkes. Hadde ute den ene pluggen og sjekka at den tente som den skulle. Så greit ut det. Var til og med da den hadde de gamle pluggene.
alex Skrevet Desember 11, 2004 Skrevet Desember 11, 2004 hei! jeg har en e30 å viss jeg har lite bensin på tanken kan det være han så vidt starter å da krever det mye strøm! men viss du fyller opp mer på tanken så kanksje det funker. det gjør det hvertfall på min!kan jo være bensinmåleren er fucked up!årøv å fylle på.
Gunnar Skrevet Desember 11, 2004 Forfatter Skrevet Desember 11, 2004 Har bare kjørt 48 mil etter jeg fyllte tanken helt opp, og den tar 85 liter, så nåla står nok riktig... Den har helt fulladet 600A Varta-batteri som knapt er 2 mnd gammelt, så det skulle heller ikke være noe problem.
Ettertenning Skrevet Desember 12, 2004 Skrevet Desember 12, 2004 Du kan jo prøve og se om pluggene er fuktige eller tørre. Vist di er tørre kan du jo prøve med eit par dråper bensin i pluggholet. dette løser jo ikkje problemet men vist den tenner så er det mangel på bensin. Og så kan du ta av bensin tilførsels slangen, stikke den i ei 1,5 liters flaske skru på tenninga eit par sekk og av igjenn! vist det kommer bensin der men ikkje i sylinderen kan det vere dysene! Lykke til videre! håper det bare er en bagatell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå