boost Skrevet Desember 18, 2004 Share Skrevet Desember 18, 2004 viss ein borrer opp ein motor med 0,2 L 325 motor e-36 mangen hk ca får ein da?? kan ein rekne det ut??? hvor masse koster ein kompressor til desse motorane?? nokon linker?? e det vanskli å montere dette?? plass?? trangt kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet Desember 18, 2004 Share Skrevet Desember 18, 2004 Schmiedmann i Danmark leverer både kompressorer fra Infinitas, oppborring til 3,2liter evt. ombygging til M3 dersom du ønsker det. Ellers kan vel Ess Tuning i østfold levere kompressor til 325 selv om den ikke er listet på sidene deres. Uansett hva du går for er nok tommelfingerregelen med 1000kr hesten ikke langt unna når alt er ferdig montert og justert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet Desember 18, 2004 Share Skrevet Desember 18, 2004 Avhengig av hvor lenge bilen har vært norsk husk avgiftene på effektøkning til staten, hvis du da vil gjøre det safe. Du kan sikkert bruke prosentøkningen i volum på hk'ene også som ett utgangspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Man trenger ikke borre opp for å øke motorvolum! Mange trimmfirmaer leverer andre veivaksler og hva heter det igjen hehe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Lavkompstempler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Du kan øke motorvolum ved å bytte til veivaksel med lengre "slaglengde" og kortere råder, da går stempla like langt opp, men lenger ned, jeg har akkurat gjort det i bilen min, egentlig 318 blokk, med 2002ti veiv, råder og stempler, det blei fra 1,8 til 2,05 liter på et blunk! hehe.. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Du kan øke motorvolum ved å bytte til veivaksel med lengre "slaglengde" og kortere råder, da går stempla like langt opp, men lenger ned, jeg har akkurat gjort det i bilen min, egentlig 318 blokk, med 2002ti veiv, råder og stempler, det blei fra 1,8 til 2,05 liter på et blunk! hehe.. Hvordan går det ann...??? selvfølgelig kan du øke volumet ved å bytte veiv og/eller råde, men da blir jo forandringen i stempel-vandringen lik både opp og ned.....?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S14 Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Hvordan går det ann...??? selvfølgelig kan du øke volumet ved å bytte veiv og/eller råde, men da blir jo forandringen i stempel-vandringen lik både opp og ned.....?? Ikke dersom man skifter veiv med lengre slaglengde.. Da vil jo stemplet gå høyere enn før og lavere enn før dersom man ikke skifter råder! Og man øker ikke volum ved å bare bytte råder, for da vil jo slaglengden bli den samme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S14 Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Regne ut sylindervolum = # sylindre x 0,785 x sylinder diameter x sylinder diameter x slaglengde For eks. Sport Evo = 4 x 0,785 x 9,5 x 9,5 x 8,7 = 2465 ccm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Det vanligste er å øke slaglengden ja. Mange BMW modeller som også har kun slaglengde i forskjell! Vet noen øker volumet på min til 3 liter bare ved å øke slaglengde. Noen som vet om US M3 har samme borring som min? Da kan jeg bare bruke US veiv + råder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Ikke dersom man skifter veiv med lengre slaglengde.. Da vil jo stemplet gå høyere enn før og lavere enn før dersom man ikke skifter råder! Og man øker ikke volum ved å bare bytte råder, for da vil jo slaglengden bli den samme.._________________ Venter på våren og bar asfalt... Mulig jeg skrev det litt dumt, men det var jo nettopp det jeg mente, altså ved å bytte veiv med større slaglengde får du mer volum. Men det jeg stusset på var om det var mulig å få stemplet til å kunn gå lengere ned og ikke lengre opp?? Slik som Jarle sier: Du kan øke motorvolum ved å bytte til veivaksel med lengre "slaglengde" og kortere råder, da går stempla like langt opp, men lenger ned, jeg har akkurat gjort det i bilen min, egentlig 318 blokk, med 2002ti veiv, råder og stempler, det blei fra 1,8 til 2,05 liter på et blunk! hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 23, 2004 Share Skrevet Desember 23, 2004 Det fungerer, det kan jeg love dere, jeg har akkurat gjort det på min, null problem, hvis du tegner opp åssen det vil se ut så skjønner du det, jeg oxo tvilte til å begynne med! større slaglengde på veivakselen + korte råder blir det samme som kort slaglengde + lange råder. Tegn det opp så skjønner du! \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Desember 23, 2004 Share Skrevet Desember 23, 2004 Rett meg hvis jeg tar feil her nå men jeg synes å huske at på e36 320i så kunne man få cirka 215 hk mens 325i var på rundt 260hk med kompressor! Tror det kostet rundt 45.000 på 320i og en del høyere på 325i.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S14 Skrevet Desember 23, 2004 Share Skrevet Desember 23, 2004 inku4055: Du har vel kanskje skjønt det nå, men laget en liten tegning slik at det ikke er noen tvil at stemplet går lavere dersom man har lengre slaglengde og kortere råder! På bildet til høyere ser du at stemplet går lavere enn det til venstre.. Håper du skjønner det ut i fra tegninga.. Den ble kanksje litt uoversiktlig men.. (trykk på bildet for at det skal bli tydligere) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Desember 23, 2004 Share Skrevet Desember 23, 2004 jepp er nok rett. lagde min egen tegning også i stad, og kom frem til det samme. Veldig tydlig å se på tegningen der.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå