Gå til innhold

øke av motorvolum


boost
 Share

Anbefalte innlegg

Schmiedmann i Danmark leverer både kompressorer fra Infinitas, oppborring til 3,2liter evt. ombygging til M3 dersom du ønsker det. Ellers kan vel Ess Tuning i østfold levere kompressor til 325 selv om den ikke er listet på sidene deres.

Uansett hva du går for er nok tommelfingerregelen med 1000kr hesten ikke langt unna når alt er ferdig montert og justert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan øke motorvolum ved å bytte til veivaksel med lengre "slaglengde" og kortere råder, da går stempla like langt opp, men lenger ned, jeg har akkurat gjort det i bilen min, egentlig 318 blokk, med 2002ti veiv, råder og stempler, det blei fra 1,8 til 2,05 liter på et blunk! hehe..

:shock:

Hvordan går det ann...??? selvfølgelig kan du øke volumet ved å bytte veiv og/eller råde, men da blir jo forandringen i stempel-vandringen lik både opp og ned.....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shock:

Hvordan går det ann...??? selvfølgelig kan du øke volumet ved å bytte veiv og/eller råde, men da blir jo forandringen i stempel-vandringen lik både opp og ned.....??

Ikke dersom man skifter veiv med lengre slaglengde.. Da vil jo stemplet gå høyere enn før og lavere enn før dersom man ikke skifter råder! Og man øker ikke volum ved å bare bytte råder, for da vil jo slaglengden bli den samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dersom man skifter veiv med lengre slaglengde.. Da vil jo stemplet gå høyere enn før og lavere enn før dersom man ikke skifter råder! Og man øker ikke volum ved å bare bytte råder, for da vil jo slaglengden bli den samme..

_________________

Venter på våren og bar asfalt...

Mulig jeg skrev det litt dumt, men det var jo nettopp det jeg mente, altså ved å bytte veiv med større slaglengde får du mer volum.

Men det jeg stusset på var om det var mulig å få stemplet til å kunn gå lengere ned og ikke lengre opp??

Slik som Jarle sier:

Du kan øke motorvolum ved å bytte til veivaksel med lengre "slaglengde" og kortere råder, da går stempla like langt opp, men lenger ned, jeg har akkurat gjort det i bilen min, egentlig 318 blokk, med 2002ti veiv, råder og stempler, det blei fra 1,8 til 2,05 liter på et blunk! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inku4055:

Du har vel kanskje skjønt det nå, men laget en liten tegning slik at det ikke er noen tvil at stemplet går lavere dersom man har lengre slaglengde og kortere råder! :wink:

På bildet til høyere ser du at stemplet går lavere enn det til venstre.. Håper du skjønner det ut i fra tegninga.. Den ble kanksje litt uoversiktlig men.. :oops:

(trykk på bildet for at det skal bli tydligere)

Slaglengde.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...