øyvind bp Skrevet Desember 20, 2004 Share Skrevet Desember 20, 2004 Jeg skal skifte gummilisten rundt døråpningen på førersiden på min e34. Er dette noe man lett gjør selv? Er det bare å rive av den gamle? Hva slags lim bruker man for å feste den nye? Eller finnes det firma som driver med bytte av slike lister(som er billigere enn vanlig verksted)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Desember 20, 2004 Share Skrevet Desember 20, 2004 Dørlistene skal være å bare dra rett av. Kan kanskje sitte litt fast, men når du først får løsnet et sted så går det veldig enkelt. Den nye er bare å presse på, så sitter den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 20, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2004 Det er ikke gummilisten på selve dørlisten men den som sitter rundt åpningen på karosseriet. Ser ut for meg som den er limt fast. Eller var det denne du mente. Ikke noe ville vert bedre enn om jeg bare kunne dra den av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Desember 20, 2004 Share Skrevet Desember 20, 2004 Bare å dra av, å klemme på ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Hører motgående trafikk og vindsus ganske godt fra førerdøra. Vil det hjelpe å bytte gummilista? Kan jeg kjøpe sånn universal gummilist fra Biltema eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 22, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2004 Det er det jeg sliter med og. Men det tror jeg kommer gjennom vinduet, for det hjelper litt å dra til i vindussveiva. Men det er selve gummilisten i døropningen på karrosseriet jeg tenker å bytte, men det er fordi den er slitt hull på. Tror det er en feit fyr som har eigd den før meg som har subbet borti hver gang han satte seg inn. Er det noen som har en kur for vindsus forresten? Hører motgående trafikk og vindsus ganske godt fra førerdøra. Vil det hjelpe å bytte gummilista? Kan jeg kjøpe sånn universal gummilist fra Biltema eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Hvis gummilisten er dårlig eller sprukket vil nok støy kommer lettere gjennom ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 22, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2004 Jeg ser ikke helt for meg at den gummilisten rundt døråpningen bare kan dras av. For meg ser det nesten ut som den er fast i stoffet rundt innsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LTF Skrevet Desember 23, 2004 Share Skrevet Desember 23, 2004 Husk justering av døra. Prøv å flytte låsen i dørstolpen litt inn. Det er ikke mye som skal til for å tighte døra litt. Hvordan er det med hengslene. Har du slakk i døra? Disse bør byttes hvis døra "henger". Slakken kjenner du best ved å åpne døra litt bare noen få cm ta tak i døra i bakkant og løft. Det skal ikke være noen slakk her. Boltene er ikke dyre og enkle å skifte. Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 25, 2004 Share Skrevet Desember 25, 2004 Takk for tipset! Har sett at førerdøra ikke går helt tett innpå bilen. Ser at det er vanskelig å skifte lister på E36. Må jo ut med halve interiøret på bilen ser det ut som. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remote Skrevet Desember 25, 2004 Share Skrevet Desember 25, 2004 PÅ e34 skal det bare være nødvendig og rive gumilisten av ta tak i et hjørne og riv av, så e det bare til og prese den nye i sporene så e det klart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå