c_ellef Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Har lenge slitt med en slags tikkelyd fra min E36. Det er en 1993 modell som har rullet 127.000 km. Jeg tok den først til NAF for å høre med de. De sa at det ikke var noen ventiltikking. Dro etterpå til BMW-verkstedet og fikk de til å høre på det. Fikk samme svaret som hos NAF. Bilen gir ikke denne tikke-gressklipper lignende lyden når den står på tomgang. Har funnet ut at den kommer mer ved ca 3000rpm. Tenkte kanskje det var noe med eksosen, hull et eller annet sted. Tok så turen til et eksosverksted. De løftet bilen opp på bukk og fant et lite hull. De skulle ha 400,- for å sveise igjen hullet. "Kjør i vei" sa jeg, var bare glad for å bli kvitt lyden siden de sa at den nå ville bli borte. Men neida Lyden er der like forbaska den. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Lyden merkes ikke hvis man har vinduene igjen og litt lyd på anlegget. Dersom man ruller ned vinduet på høyre side og kjører forbi en vegg, gjerde el. lign så hører man det ganske godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Tikkelyd ved gjerder/autovern/husvegger kommer det fra ALLE biler. Hør på den når den står stille, er det lite da, og både NAF og BMW sier at det ikke er noe, så ville jeg godtatt det. Forøvrig tror jeg det er rundt 3000rpm vanosen høres best når den er slitt, men det er raslelyd, ikke tikkelyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Sant det der med husvegger osv. Fordømt irriterende Hovedgrunnen til at jeg har anlegg i bilen er å dekke over alt av irriterende lyder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Sant det der med husvegger osv. Fordømt irriterende Hovedgrunnen til at jeg har anlegg i bilen er å dekke over alt av irriterende lyder. Motsatt til meg. Skrur som regel NED (les: av) lyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Men du har 6'er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Jeg har akkurat samme med min. Men det var verre før jeg fikk ventilene justert. Men nå hører jeg litt raslelyd etter at tikkingen forsvant. Og det høres klart best ved litt pådrag mellom 2 og 3000 omin. Høres nesten litt usmurt ut. (Har ny dyr olje) Hva kommer det av? Jeg 6 syl og forventer egentlig murring og ikke rasling. Hva er Vanos? Er det det samme som kamaksel? Hvis du finner det ut så skriv svaret her! Pliis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 VANOS er variable ventiltider. M20 har aldri hatt det, og M50 fikk det fom. 9/92. Da gikk motorene over fra å hete M50Bxx til M50BxxTÜ. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Det er gått mulig det er di plastikk skinnene som ligger intil register kjeden som eg har problemer med, når di blir slitt, lager di en jevli raslelyd på 2500- 3000 rpm. dette går an og skifte, og det finnes et slags ombyggings sett, men dette settet vet eg lite om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 24, 2004 Share Skrevet Desember 24, 2004 Øyvind har M20 så han har ikke kjede så er ikke det! Kan være dysene.. ikke uvanlig at dysene begynner å tikke når de blir slitt.. da vil den også bruke mer bensin enn normalt. Men 127 000 km er litt lite for slitte dyser tror jeg. Det er ikke Vanos heller for det finnes ikke på firere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet Desember 27, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2004 Nå skal de de på BMW skru ut kammen og ventiler og alt det der, så får vi se om det blir bra etter det. Håper dette går på bruktbilgarantien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 27, 2004 Share Skrevet Desember 27, 2004 Høres dyrt ut! Ta ut ventilene? Hva skal det være godt for? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå