Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge slitt med en slags tikkelyd fra min E36.

Det er en 1993 modell som har rullet 127.000 km.

Jeg tok den først til NAF for å høre med de. De sa at det ikke

var noen ventiltikking. Dro etterpå til BMW-verkstedet og fikk de

til å høre på det. Fikk samme svaret som hos NAF. Bilen gir ikke

denne tikke-gressklipper lignende lyden når den står på tomgang.

Har funnet ut at den kommer mer ved ca 3000rpm.

Tenkte kanskje det var noe med eksosen, hull et eller annet sted.

Tok så turen til et eksosverksted. De løftet bilen opp på bukk og fant

et lite hull. De skulle ha 400,- for å sveise igjen hullet. "Kjør i vei" sa jeg,

var bare glad for å bli kvitt lyden siden de sa at den nå ville bli borte.

Men neida ](*,)

Lyden er der like forbaska den.

Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre?

Lyden merkes ikke hvis man har vinduene igjen og litt lyd på anlegget.

Dersom man ruller ned vinduet på høyre side og kjører forbi en vegg, gjerde el. lign så hører man det ganske godt.

Skrevet

Tikkelyd ved gjerder/autovern/husvegger kommer det fra ALLE biler. Hør på den når den står stille, er det lite da, og både NAF og BMW sier at det ikke er noe, så ville jeg godtatt det. ;)

Forøvrig tror jeg det er rundt 3000rpm vanosen høres best når den er slitt, men det er raslelyd, ikke tikkelyd.

Skrevet

Jeg har akkurat samme med min. Men det var verre før jeg fikk ventilene justert. Men nå hører jeg litt raslelyd etter at tikkingen forsvant. Og det høres klart best ved litt pådrag mellom 2 og 3000 omin. Høres nesten litt usmurt ut. (Har ny dyr olje) Hva kommer det av? Jeg 6 syl og forventer egentlig murring og ikke rasling. Hva er Vanos? Er det det samme som kamaksel? Hvis du finner det ut så skriv svaret her! Pliis!

Skrevet

Det er gått mulig det er di plastikk skinnene som ligger intil register kjeden som eg har problemer med, når di blir slitt, lager di en jevli raslelyd på 2500- 3000 rpm. dette går an og skifte, og det finnes et slags ombyggings sett, men dette settet vet eg lite om

Skrevet

Øyvind har M20 så han har ikke kjede så er ikke det!

Kan være dysene.. ikke uvanlig at dysene begynner å tikke når de blir slitt.. da vil den også bruke mer bensin enn normalt. Men 127 000 km er litt lite for slitte dyser tror jeg. Det er ikke Vanos heller for det finnes ikke på firere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...