Peoplez Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Hallo.. Kjøpte en e36 for ca 6 mnd siden, bruktimpotert. Etter noen dager eg hadde hatt bilen så gjekk bensinmåler fra tom til full av og til... men etter endel km på veien, så er problemet vekk. hva kan dette skyldes? bensinkvalitet? hardere klima? teknisk svikt? bla bla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Desember 21, 2004 Share Skrevet Desember 21, 2004 Prøv å dunk litt i dashbordet(?) da måleren er "sjuk"... Det funker (som regel) på E30'n hvertfall!... Sikkert dårlig kontakt (men orker ikke å ordne det, for det er så J**LI trangt der). (For sikkerhets skyld har jeg alltid med ei full kanne med bensin.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazium Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Sjekk ledningene til måleren.Tror det blir det samme som med f.eks temp måleren.Hvis du legger den ene ledningen til gods går den til værs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Bensinkvaliteten i Norge skal i alle fall være meget bra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 23, 2004 Share Skrevet Desember 23, 2004 Hadde samme prob på e30´en... Sikkert dårlig kontakt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Desember 25, 2004 Share Skrevet Desember 25, 2004 etter prisen å dømme må kvaliteten være MEGET GOD! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Desember 25, 2004 Share Skrevet Desember 25, 2004 Er nok tankgiverne dine som "krangler" og dette kommer trolig av at bensinkvaliteten i norge ikke er den best desverre Er veldig mye aditiver i bensinen i norge noe som ødelegger smøreevnen som igjen får tankgiverne til å henge seg opp.Dette er et kjent problem spes. på E46,der har problemet spes. vært i norge og canada som har litt like klimatiske forhold og derfor lik bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hügel Skrevet Desember 26, 2004 Share Skrevet Desember 26, 2004 Mercedes Benz har også hatt tilsvarende problemer på W202 (C-klasse) og C208 (CLK).... Det er bensinkvaliteten i "Nissenes Hjemland" som får skylden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 26, 2004 Share Skrevet Desember 26, 2004 Men bensinkvaliteten skal jo i utgangspunktet være meget bra her. F.eks. har de større problemer med høykomp motorer og bensinen sørover i Europa. Er det alle tilsetningene her som gjør at den kan føre til slike problemer? Kanskje det kun er relevant på vinteren? Det er jo som kjent flere tilsetninger på vinteren, spesielt i dieselen (den fryser jo på noen få minusgrader)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 26, 2004 Share Skrevet Desember 26, 2004 Det er forskjell på bensinkvalitet, billigstasjonene som jet,123,osv har lavere oktan på 95, har blitt målt helt ned til 90 oktan i tester så det er ikke alltid billigere lønner seg.Noen reklamerer også med tilsetningsstoffer som skal gjøre at motoren går bedre,dette viste seg også å være bare tull. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazium Skrevet Desember 27, 2004 Share Skrevet Desember 27, 2004 Har hørt rykter om at 98 blyfri er av renere kvalitet enn 95. Noen som vet om dette stemmer? Kan man bruke 98 fremfor 95 på f.eks min 325i fra 92? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 27, 2004 Share Skrevet Desember 27, 2004 Tror det skal gå greit.... Se i instruksjonsboka di,. Pleier som regel å stå der. F.eks på dama sin 92´mod golf står det min.95.okt altså minimum 95 oktan. Da går det greit å fylle 98 Blyfri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex Skrevet Desember 27, 2004 Share Skrevet Desember 27, 2004 veit dette er synd å bringe opp appropo at det gjeller en wag. men en kamerat fra jobben fant ut at han skulle teste denne cleen power bensinen til esso. som kjent skal denne bensinen gjøre motoren ren og prøve å reparere litt fusking å tikking. men desseverre funker dette værre bilen hans er blitt utrolig syk hopper av gårde å høres ut som en gammel symaskin. vær FORSIKTIGE der ute! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jwschenk Skrevet Desember 27, 2004 Share Skrevet Desember 27, 2004 Har hørt rykter om at 98 blyfri er av renere kvalitet enn 95. Noen som vet om dette stemmer?95 oktan er renest bensin. Får å få 98 oktan tillsettes noen stoffer. visst du ska begynne å kjøre på 98 så må du sikkert stille tenninga får å unngå tennings bank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Desember 31, 2004 Share Skrevet Desember 31, 2004 98 oktan har høyere bankefasthet enn 95 okt så det problemet slipper du. Brennverdien på 95 okt er høyere enn på 98 okt, men pgav av faren for ukontrolert tenning bruker man ikke 95 okt på trimmede biler. Å fylle 98 oktan på en bil som er beregnet for 95 oktan vil nok desverre kun resultere i tynnere lommebok. - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå