antiloop Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Hvilke merke av lyspærer gir best lys av vanlige pærer ? (H1,H2,H3 og H4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 22, 2004 Share Skrevet Desember 22, 2004 Syntes Philips BlueVision var ganske brukbare. De lyser helt hvitt (4000K i følge pakken). Prisen er vel 130ish/stk. Om prisen kan forsvares sammenlignet med pærer til 12,50 fra Biltema vet jeg ikke helt, men bra lys er mye verdt. Et av de beste triksene for bra lys på eldre biler er vel en skikkelig lyktevask. Har hørt flere som har bra erfaringer med det. Blant annet Frode H. her på forumet: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?p=3274#3274 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 23, 2004 Share Skrevet Desember 23, 2004 Bruker Osram cool blue... Gir et hvitt\blått kraftig lys... Synes de fungerer bra.. Så i Naf motor en test som beviste at philips vision plus lyste hele 24 meter lengre enn standard philips long life pærer. Begge på 55watt, og begge brukte samme mengde strøm. Så det er vel ikke så alt for dumt å legge på litt når en kjøper lyspærer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 23, 2004 Share Skrevet Desember 23, 2004 Har osram cool blue jeg og. Det blåe lyset ser jeg ingenting til, men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 23, 2004 Share Skrevet Desember 23, 2004 ikke det? Hadde både på E30´en og har på golfen til dama... Blå skjær i lyset mitt vertfall... enklere å se fra avstand... F.eks. gjennskinn fra et vindu el lig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 24, 2004 Share Skrevet Desember 24, 2004 De lysene der blender jo mot trafikkanter så det holder da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 24, 2004 Share Skrevet Desember 24, 2004 Er vel blind jeg. Ser seriøst ingen forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 26, 2004 Share Skrevet Desember 26, 2004 De lysene der blender jo mot trafikkanter så det holder da! Du skal ikke stirre på bilene som kommer i mot deg da... Er lyktene rett montert (helling/vinkel) blir du ikke mer "blendet" en fra vanlige lys.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 26, 2004 Share Skrevet Desember 26, 2004 Xenon pærer blir vel fort en 700,- og oppover.... Kommer vel an på merke og type...Men de varer jo mye lengre enn vanlig halogen pærer da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå