Gjest Skrevet Desember 23, 2004 Skrevet Desember 23, 2004 var på gratis kontroll på bavaria i uken, og alle feilene stemte overens med "min liste", men det var slark i en opphengskule. Hvordan byttes opphengskulene? MÅ man bytte hele armen??
Ta2 Skrevet Desember 24, 2004 Skrevet Desember 24, 2004 Neida, du må ikke bytte hele armen. Men hvis du ikke har skikkelig verktøy, så er det en SKIKKELIG drittjobb! Det bør vel være mulig å få den ut med en eller annen form for avdrager (har fått helt jernteppe, og kommer ikke på hva det heter). Du kan eventuelt bruke en lufttrykksmeisel. (Tror jeg hadde prøvd det først). Hvis du ikke har tilgang på slikt verktøy, og må banke den ut, kan det lønne seg å ta hele armen løs fra bilen. (Det skal bankes temmelig hardt for å få den ut!). Sett den i skrustikka, og varm opp til det ugjenkjennelige! Deretter er det bare å banke løs. Slå både oppå kula, og på siden av festet (der kula er tredd nedi)! LYKKE TIL!
Gjest Skrevet Desember 24, 2004 Skrevet Desember 24, 2004 Opphengskula er presset nedi armen altså? Er vell presset ovenfra og den da? har tilgang på presse, det burde vell vært godt nok?
Ta2 Skrevet Desember 27, 2004 Skrevet Desember 27, 2004 Den er presset inn fra undersiden. Bør gå som en drøm med presse.
Ta2 Skrevet Desember 27, 2004 Skrevet Desember 27, 2004 ...og på siden av festet (der kula er tredd nedi)!LYKKE TIL! Nå skjønner jeg hvofor du lurte... Det skulle selvfølgelig stå "...der kula er tredd oppi."
BMW324TDa Skrevet Desember 27, 2004 Skrevet Desember 27, 2004 Koster bare symbolsk mer for hele armen... Eg byttet hele driten, når eg først gjorde det. Av mangel på tålmodighet. Tror det var noe sånt sm 2-300 kr i forskjell....
Gjest Skrevet Mars 6, 2006 Skrevet Mars 6, 2006 Gammel innlegg ja, men lurer på en liten ting: Er opphengskulene presset fra oppsiden eller undersiden i lenkearmen?? Utifra Ta2 sine innlegg så er de presset fra undersiden, men ville det ikke være mer logisk at de var presset fra oppsiden? Dermed vil ikke vekten på bilen presse kulene ned og ut av lenkearmen.(teoretisk)
propan Skrevet Mars 6, 2006 Skrevet Mars 6, 2006 Nei,for da ville hele dritten falt av hvis den hadde fallt av armen,A-armen er mellom kula og mutteren. Faller da kula ut av armen vil den fremdeles "henge" der,i motsatt fall ville alt falt av og du kjøre rett av veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå