Gå til innhold

6x9 i E30


 Share

Anbefalte innlegg

Hei å hå.

Satte meg idag til for å montere mine nye 6x9 som jeg fikk til jul. Det har ikke vært høytalere montert i hattehylle før så jeg måtte til å lage hull.

1. problemet var da å finne passende sted for mine 6x9. Jeg vippet opp hattehyllen å så at under den løse hattehyllen var det en metallplate. Metallplaten sto fast og var ikke mulig å få fjernet. Jeg greide å finne fram til noen passende steder rett ved setebelterullen. her var det noen små uthulinger som så litt små ut, men dette var eneste mulighet uten å gå løs på metallplate med metallsag å vinkelsliper.

Forbanna vanskelig bmw skulle gjøre dette da..

Problem nr. 2 var å skjære ut hull til 6x9ene.

først gikk jeg løs på den relativt tynne hattehylla med en litt sløv hobbykniv. Dette var en tapt sak fra begynnelsen. Prøvte så med en liten sag, men denne bøyde seg å var helt vrang. Fikk så tak i en solid tapetkniv å gikk på løs på plata. Dette gikk sånn passe bra, men tapetkniven måtte gi tapt for den forbanna isolasjonen bmw har hevet på. måtte da til med sak å klippe. Forferdelig trangt å vanskelig. Gikk ikke ann å ta hattehylla ut heller for setebelterullen var montert på metallplata og opp gjennom hattehylla.

Problem nr. 3 Montere høytalerene.

Høytalerene var selvfølgelig litt for høy for den lille nedsenkinga i metallplata under hattehylla så her måtte litt mer tilpassing til.

Problem. nr.4 Festing av beskyttelsesgreia til høytalerene.

Jeg var storfornøyd me å å endelig fått montert høytalerene og nå var det bare å hive på de beskyttelseskjermene over høytalerene å montere. MEN NEI!

Det var selvfølgelig ikke plass nok til dem, for de tok selvfølgelig borti setebelterullen og da måtte jeg bare droppe de.

AT DET SKAL VÆRE SÅ VANSKELIG Å MONTERE ET PAR 6x9 HØYTALERE PÅ EN BMW SOM AV MANGE BLIR KARAKTISERT SOM "UNGDOMSBIL" OG "RÅNE BIL"!!!

Og kommer vel ikke som en bombe hvis en smarting her inne vet en veldig god og bedre måte å gjøre dette på...uten å ødelegge metallplata...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde (har) dette problemet da jeg skulle montere i 6x9 selv. Endte opp med at jeg laga meg 2 treklosser og sagde ut høl for elementene og "opphøya" hattehylla.Ser stygt ut, men funker Men blir dårlig bass ja! Og de forbanna rundforma platene der er noe drit! Shame on BMW :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bilen min er det skjært hull i den plata for å få plass til 6x9'erene... takk for at jeg ikke måtte gjøre det selv:P bassen er ikke noe prob siden det ikke er noe plate bak armlenet i midten på baksetet!

det er bekklagligvis en plate som strekker seg bak hele sete ryggen å hele hattehylla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med samme problemet selv...

Slet med jernsag for å få plass til Sony 6*9"....

neste dag måtte jeg få dritten til å skrues fast.... sånn sett er e30 noe dritt... Men mener fortsatt det er de råeste bilene...

dere der ute som skal montere 6*9" i hattehylla, bygg en liten skråstilt kasse, da er høytalerne mer rettet mot folket og du må bare lage et lite hull for magneten i hattehylla...

Foresten hvordan får man mer Basslyd fra 6*9" i hattehylla? Hjelper bassrefleksrør...??

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 er kjip :evil: der men jeg fikk faktisk dytta nedi 3 veis 8" ere og en 5" bassport fra kassa. fjerna først setet og tepper og treplata for å komme til. byggde om så koffertlokket ikke er spennt opp av de tverr wirene som ligger under hylla, fjerna de og byggde inn panserdempere;) lønner deg å skjære ut passe store hull til høyt. så legge i en sponplate ca 20mm som du srur høylaerne i. dette ble drit bra men er en del jobb da... har forestne 8" til salgs;) 800,- nypris 1498,- brukt 2 måneder. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...