Gå til innhold

felger til 1-serie


slimer
 Share

Anbefalte innlegg

slik jeg fikk det forklart og så i broshyren til bmw så har det med kanten å gjøre..felgen må være spesiell på felgen for at det skal kunne måles. derfor er det bare få tall av felgene(da de som bmw selger og er megadyre) som kan brukes. blir ikke det samme om man setter vanlige dekk på de felgene for da punkterer du som vanlig. mens bruker du de dekkene på vanlig felg så vil du kunne kjøre videre selv om du har punktert men vil mest sannsynlig ikke merket det før den dekket har flatet helt ut..for da har får du ingen varsling siden overvåkningsystemet ikke fungerer.slik har jeg fått det forklart ihvertfall.

men de felgene og dekkene jeg har kjøpt er begge helt vanlige. men som selgeren sa, det følger kompressor med skum i bagasjerommet og dermed er det ikke så farlig.

men det som er fordell med de runflat dekka er jo det at de har vanskeligere for å eksplodere, for veggene i dekket er stivere og har mer gummi...

men det er vel heller ikke så ofte at dekket eksploderer under vanlige forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men de felgene og dekkene jeg har kjøpt er begge helt vanlige. men som selgeren sa, det følger kompressor med skum i bagasjerommet og dermed er det ikke så farlig.

Skum er jo på mange måter noe drit også da, selv om man kommer seg videre i en smule haltende stil. Dekket blir jo såvidt jeg har forstått ubrukelig etterpå, så da må du kjøpe nytt istedenfor lapping. Selvfølgelig bør man ofte kjøpe nytt uansett, men er det en liten skade er det jo kjedelig å måtte kjøpe nytt dekk. Har man dessuten kjørt en stund på dekkene bør man da plutselig kjøpe minst to nye dekk pga. skjev slitasje på hver side. Og plutselig hadde det kanskje vært greiere å ringe Falken eller Viking mot 300-500,- i veihjelp på forsikringen, evt. være NAF-medlem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...