Gå til innhold

Altfor mange får tåkelysbot

BalleKnalle
 Share

Anbefalte innlegg

- Det er mange som gir blaffen og bruker tåkelys ulovlig. Men det er også mye uvitenhet blant en del bilister, sier UP-sjef Odd Reidar Humlegård.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102062

Men se her...

1104662486854_85.jpg

Denne lysbruken er ikke lovlig. Politiet slår til med 1500 kroner i bot dersom du bruker nærlys og tåkelys samtidig. Men tåkelys kan brukes som kjørelys på dagtid, og bare sammen med parklys. :D I mørke er det nærlys og fjernlys som skal brukes. Tåkelys er tillatt bare i tett tåke eller meget sterk nedbør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG er ikke helt i vater når det gjelder bilting. Tror faktisk de har endret litt på bildeteksten fra tidligere i dag. De hadde skrevet at bilen på bildet hadde nærlys og tåkelys.

Men lysbruken på bildet var fortsatt ulovlig. ;)

Ikke fordi det er nærlys og tåkelys, men fordi park og tåkelys kun er lovlig i dagslys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra VG-artikkelen:

"politiet nå bruker ekstra mye tid og krefter på å stoppe den ulovlige bruken av kurve-/tåkelys".

Jeg må si at jeg er stolt av vårt politi som prioriterer en så viktig sak som dette. Etterforskning av voldtekter og narkotikasaker er da tydeligvis ikke så viktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter det jeg har hørt skal ikke riktig innstilte tåke/grøfte-lys blende motkommende trafikk? om d gjelder dag og/eller natt veit jeg ikke! har fått tilsnakk 2 ganger nå i ferien, neste gang ble det bot sa onkel.. hehe..jeg bryr meg ei! jeg kjører parklys og tåke/grøft UANSETT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er nødt til å dekke hele spekteret av kriminelle handlinger dvs de må gjøre litt med alt. Hvordan hadde det tatt seg ut hvis Politiet lot være å overvåke trafikken? Vi hadde fått en nasjon av råkjørere som kommer til å ta liv. Enten det ble sjåføren selv eller lille Ola på vei til skolen.

Verden er ikke svart/hvitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg kjører daglig over 100 men har enda ikkje fått bot så det er liksom ikkje så ofte det er kontroll her og purken er ikkje spesielt flinke og vise seg akkuratt!

Men eg meiner di skulle prioritert voldtekter og slike vitktige ting istedenfor

Beklager men saken din er henlagt, pga ...........

Så kunne heller satans vegvesen eller fiesta tatt seg av trafikk delen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke samme enheten innen politiet som driver med drap/voldtekt og trafikk.

Nå er det sikkert mange politifolk med for lite å finne på ute i trafikken (de som bøtela meg f.eks), men jeg tror det ville blitt relativt ukoselig å kjøre bil hvis det ikke var noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg kjører daglig over 100 men har enda ikkje fått bot så det er liksom ikkje så ofte det er kontroll her og purken er ikkje spesielt flinke og vise seg akkuratt!

Men da er det vel slik du vil ha det? Eller vil du ha ENDA mindre kontroll? Jeg mener, jeg har aldri blitt tatt, du har aldri blitt tatt, og veldig mange andre i samme situasjon har aldri blitt tatt, så da er vel det et tegn på at de allerede prioriterer slik dere vil, på tross av litt skremselspropaganda i media? Politiet har ikke uendelig med ressurser de heller, desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: ja, må sette inn støre ressurer for å ta de slemme ungdommene som kjører med park og spredere samtidig :applause: hehe..

Jeg blei stoppa av purken, jeg hadde ikke kjørt for fort eller med feil lysbruk eller no, men de gikk rundt bilen og kikka etter feil, fant ikkeno da, tror de syns det er jævli morsomt å stoppe unggutter med bmw...

en annen kamerat av meg ble stoppa med en 80/80 senka Jetta, han mista lappen og de klipte skiltene fordi de mente fjærene klipt, selv om han hadde alt i vognkortet.. Purken har ikke helt peil på det de driver med.. det endte med at politiet måtte beklage seg for kameraten min som fikk igjen lappen etter ei uke... \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...