Gå til innhold

Dakar Rally 2005


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Noen andre som følger med litt på slikt? :)

Colin McRae leder blant bilene, med 5m 28s, i en "Nissan".

Beste BMW X5 ligger på en imponerende 5. plass. Desverre kjører ikke Luc Alphand (tidligere alpinist) X5 i år, slik han gjorde i fjor, for han er dyktig, og ligger nå på 3. plass, i en Mitsubishi. :?

Pål Anders Ullevålseter ligger på 12. plass blant motorsyklistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så på www.dakar.com jeg. Uansett ganske brukbart, men skulle godt sett ham høyere oppe!

Desverre er det ingen gode norske biler med, for det er bilene som er det interessante for meg. Men X5en ligger på 4. plass i dagens etappe as we speak, så forhåpentligvis kan de stjele en plassering eller to på totalen. Da begynner det å hjelpe. :)

Det er tross alt ikke mange andre biler som ser like originale ut som X5en. Nissan, Mitsu, VW (sær sak som de kaller Touareg, ikke akkurat veldig lik veiutgaven), m.fl. har jo helt spesialutformede brede lave biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er gøy å følge med på Pål Anders. Av bilene blir det som du sier ikke så mange andre (i toppen) enn X5'en som ligner på originalen. Synes allikevel det er gøy hvis noen av de gamle rallyheltene klarer å hevde seg. Kjekt at Colin tok ledelsen i går. Han er en slik person som jeg gjerne unner å vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ærlig talt aldri likt McRae noe særlig. Men har ingen spesiell grunn egentlig... :?

Har utrolig nok alltid hatt litt sansen for Richard Burns, men jeg har forstått på andre førere og mediaoppslag at jeg kanskje ikke burde hatt det... ;)

Pål Anders kunne veldig godt vunnet. Han virker som en bra kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med på rally i mange år. Har også vært på mange WRC-rally. Kan godt si at jeg i mange år har vært en ekte rally-fan. Grunnen til at så mange liker Colin, er kanskje at han virker totalt lobotomert når han kjører. For meg som en vanlig mann i gata, virker han som om han er splitter pine gal når han kjører. Dette p.g.a. sin spektakulære kjørestil. Han setter bilen opp lenge før svingen, og kjører mye bredere enn de andre førerne. Og spesielt Richard Burns. Richard er en meget effektiv fører, som gjør hva som helst for å komme seg fort rundt i skogen, men på en mye mer "skikkelig" måte enn Colin. Dette er en av grunnene til at Colin har blitt mer populær enn Richard. En annen grunn til at Richard Burns fanklubb ikke akkurat er blandt de største, er hans ego. Han har lenge vært av den oppfatning at han ikke trenger å snakke med "mannen i gata", og at han ikke nødvendigvis trenger å jobbe sammen med sine lagkamerater, siden de også er konkurrenter. Men rett før han ble syk virket det som om han hadde et mye bedre forhold til sine konkurrenter og teamkamerater enn tidligere. Synd at han ble syk. Han er en dyktig fører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det akkurat på Eurosport.. syke ting.

Pål Anders har avansert kraftig. :)

Anbefaler forøvrig å se de 40-45 minutter lange sammendragssendingene til Eurosport foran 10 minutter til dagen på TV2 (med Atle Gulbrandsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at Colin er ute.

Jeg har sett de fleste av Eurosport sendingene (bortsett fra i kveld). Men der er det han som tester motorsykler sammen med Jan Erik Larsen på Autofil som er kommentator. Det kan virkelig være en prøvelse for tålmodigheten. Han kaller det hele tiden for "Paris-Dakar" rallyet, selv om det jo ikke har noe som helst med Paris å gjøre, og han kaller Mitsubishi for MitsJubitchi, og alle de foregående dagene har han ikke sagt ordene "Pål Anders Ullevålseter" eller "norsk" en eneste gang. Slikt forstår jeg ikke. Vet jo at jeg spikker fliser i manges øyne nå, men sånn er det når man ikke er enig med kommentator. TV2's sendinger er riktignok bare 10-12minutter, men de inneholder akkurat det jeg vil høre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg liker ham egentlig ganske godt fra MotoGP-løpene. Han er ekspertkommentator der. Men jeg kan gå med på at han egner seg bedre som ekspertkommentator på motorsykkelløp enn som hovedkommentator (og eneste) på Dakar-rallyet. Pål Anders ble nevnt i går, og de hadde dessuten mange interessante innslag fra ting som har skjedd, ting TV2 bare hopper over pga. den korte tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...