bimmerdude Skrevet Januar 9, 2005 Share Skrevet Januar 9, 2005 Her i OSlo er det i alle fall flere firmaer som utfører dette,prisen varierer en god del,akkurat som ved chip.Men får fint omprogrammert motorstyreenhet for 3000-4000,- kr Har fått dette gjort selv og ble svært fornøyd med resultatet .Men er nok helt klart smart og kombinære dette med f.eks luftfilter/eksos.Momentet i motoren ble MYE bedre etter omprogrammering+ at turtallsperren er flyttet 1000 o/min. Du har ikke noe dynopapirer på dette vel? Husk at han kan få chipper til den bilen sin så billig som 400 kr. Men på 328 er det jo umulig å bytte chip nesten pga startsperra! Må lese ut koden på den og putte den tilbake i chippen som puttes inn igjen. Du har ikke byttet innsugnings manifoil på bilen din vel? Hørt dette skal hjelpe endel på 328i. Da får du mye mere toppefekt og effektkurven blir høyere på slutten ettersom 328 faktisk er strupet på høye turtall. CAI filter skal også hjelpe veldig på den bilen! Har du byttet filter også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 9, 2005 Share Skrevet Januar 9, 2005 Har du ikke vurdert å få bilen omprogramert istedet? Det resulterer som regel i mindre problemer i ettertid ettersom ikke noe er gjort fysisk med styreenheten,slipper f.eks problemer med loddepunkter/vakkel i forbindelsene.Samtidig så er jo det som regel en del billigere Ikke noe å lodde på 325i tror jeg bare å sette en ny chip rett inn der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Januar 9, 2005 Share Skrevet Januar 9, 2005 Husk at han kan få chipper til den bilen sin så billig som 400 kr. Hvor da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Januar 9, 2005 Share Skrevet Januar 9, 2005 Husk at han kan få chipper til den bilen sin så billig som 400 kr. Hvor da? biltema spesialchip sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Januar 10, 2005 Share Skrevet Januar 10, 2005 biltema spesialchip sikkert! Nå er du ikke snill :-& Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Januar 10, 2005 Share Skrevet Januar 10, 2005 Nei,har ikke noe papirer på dette,tenkte jeg skulle få kjørt bilen i "benk" til sommeren.Jo,jeg har byttet innsug . 328 har faktisk 320 innsug originalt .Det som sitter på nå er fra 325 som er blitt portet i England + at gass-spjeld og antispinn-spjeld er frest opp maks+skiftet til annet gass-spjeld.Dette medfører at innsugningsluftmengden øker drastisk,orginalt slippes igjennom 185 cm3 med luft/sek,dette som sitter på nå slipper igjennom 275 cm3 luft/pr. sek.(ref. www.e36coupe.com) Jeg kjører med innsatsfilter fra KN.Dette kombinert med komplett Supersprint (grenrør,kat og bakpotte) gjør at jeg hele tiden under kjøring PS:Har vel mine tvil om en chip til 400,- kr er så veldig effektiv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 10, 2005 Share Skrevet Januar 10, 2005 Husk at han kan få chipper til den bilen sin så billig som 400 kr. Hvor da? biltema spesialchip sikkert! Det er noen som ikke syns det er gøy å betale mest mulig for ting skjønner du i motsetning til visse andre som liker å kaste penger i dass! Kan gjerne betale 10 ganger mer for akkurat samme varen du! Driter jeg i. Er du pris/kvalitetsbevist og leter litt finner man mye. Er en som selger sånne chipper på Autopower.se. Kvaliteten er nok akkurat den samme er nok en fyr som bare kopierer chipper fra andre. Er jo sykt å ta 7000 for sånne chipper. Er jo bare kopiert software. Er folk som selger sånne pirat kopierte chipper på QXL også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 10, 2005 Share Skrevet Januar 10, 2005 328 har faktisk 320 innsug originalt PS:Har vel mine tvil om en chip til 400,- kr er så veldig effektiv Chippene til 400 er akkurat de samme som andre gir opp til 7000 kr for. Er bare piratkopierte. Tror de chippene har minial virkning uansett hva de koster. Hvertfall på den modellen. Skal jo ha rundt 200 hester orinalt etter de dyno testene jeg har sett. Den lille effekten over det de får med chip er jo nesten den gevinsten det er snakk om når man går over til 98 oktan. Alle M52 motorer har samme innsug ja. Det er ikke det samme som innsuget på tidligere 320i modeller. Lurer på om kanskje M52TU 328i eller M54 330i innsuget er enda bedre Har du tatt en titt på eksosmanifoilene til 328'en? De er ekstremt tynne. Tror det er mulig å hente mye der ved å fikse noe grenrør av noe slag. M3 grenrør passer men er sinnsykt dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick Skrevet Januar 10, 2005 Share Skrevet Januar 10, 2005 Jeg monterte en sånn billig chip på bilen min og da gikk den faktisk dårligere pluss at motoren havarerte pga chipen (som jeg betalte 500 kr eller.no på autopower.se) Fikk meg en brukt motor fra tyskland og den var det montert en chip tilpasset akkurat den motoren som jeg bare programerte om her hjemme (siden jeg hadde ett annet eksos anlegg og bensin jeg bruker er BARE 98 og hadde annet innsug) dette vare en 92 325 og den gikk faktisk mye bedre på alle måter) Vis du/dere som vil chippe er seriøse om at dere vil ha mer effekt og bedre kjørekurve vil dere ikke seriøst tenke på noe annet enn chipper tilpasset kun din bil!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Har du tatt en titt på eksosmanifoilene til 328'en? De er ekstremt tynne. Tror det er mulig å hente mye der ved å fikse noe grenrør av noe slag. M3 grenrør passer men er sinnsykt dyrt. Som jeg skrev over så har jeg komplett Supersprint dvs inkl. eksosmanifold, og den er vesentlig kaftigere enn den originale. Og for å si det rett ut,et h..... og montere pga alle sylinderne skal jo ha like lang vei på eksosen dermed er det som et "ormebol" inntil toppen.Var ikke plass til mye verktøy der nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 27, 2005 Share Skrevet Januar 27, 2005 Har du tatt en titt på eksosmanifoilene til 328'en? De er ekstremt tynne. Tror det er mulig å hente mye der ved å fikse noe grenrør av noe slag. M3 grenrør passer men er sinnsykt dyrt.Som jeg skrev over så har jeg komplett Supersprint dvs inkl. eksosmanifold, og den er vesentlig kaftigere enn den originale. Og for å si det rett ut,et h..... og montere pga alle sylinderne skal jo ha like lang vei på eksosen dermed er det som et "ormebol" inntil toppen.Var ikke plass til mye verktøy der nei Sorry! Overså at du skrev det gitt. Har selv montert grenrør på en E30 så det var trangt ja. Men det grenrøret fra Supersprint er jo sinnsykt dyrt. Da får man en M3 motor til samme prisen eller billigere enn trimminga av motoren og det blir rett og slett for dumt. Da putter jeg heller inn en M3 motor i en billig 316 eller 318. Hvordan blir det med lamdasondene egentlig? De er jo montert veldig nærme utblåsinga på 328i og flytter man de lenger ned vil ikke motorstyringa fungere like bra lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 Har du tatt en titt på eksosmanifoilene til 328'en? De er ekstremt tynne. Tror det er mulig å hente mye der ved å fikse noe grenrør av noe slag. M3 grenrør passer men er sinnsykt dyrt.Som jeg skrev over så har jeg komplett Supersprint dvs inkl. eksosmanifold, og den er vesentlig kaftigere enn den originale. Og for å si det rett ut,et h..... og montere pga alle sylinderne skal jo ha like lang vei på eksosen dermed er det som et "ormebol" inntil toppen.Var ikke plass til mye verktøy der nei Sorry! Overså at du skrev det gitt. Har selv montert grenrør på en E30 så det var trangt ja. Men det grenrøret fra Supersprint er jo sinnsykt dyrt. Da får man en M3 motor til samme prisen eller billigere enn trimminga av motoren og det blir rett og slett for dumt. Da putter jeg heller inn en M3 motor i en billig 316 eller 318. Hvordan blir det med lamdasondene egentlig? De er jo montert veldig nærme utblåsinga på 328i og flytter man de lenger ned vil ikke motorstyringa fungere like bra lenger. Grenrøret til Supersprint er dyrt ja,men jeg fikk en meget god pris Og det var verdt hver krone,har ikke angret et sekund.Gir fin lyd og bra respons.Samtidig så vil jeg ha en bil som er godkjent Ikke aktuelt med noen 316 med M3 motor for min del.Skal den bygges om komplett,så blir vel ikke det så veldig billig akkurat..... Hvis ikke er det jo fortsatt en 316 på papiret. Lambdasondene sitter på samme sted på Supersprint som det originale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 Passer en chip fra en 94 325i på en 95 325ia? Om der er forskjeller, hvordan sjekker jeg det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 Sjekk delenummerene på hjernene mot hverandre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 antispinnspjeld? ka i faen d e førr nåke?? e jaggu mej gla i gammle e28'en min.. nei til alt nyare enn 85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå