Gå til innhold

Chip E36

325iCoupe
 Share

Anbefalte innlegg

Grenrøret til Supersprint er dyrt ja,men jeg fikk en meget god pris :lol:

Og det var verdt hver krone,har ikke angret et sekund.Gir fin lyd og bra respons.Samtidig så vil jeg ha en bil som er godkjent :wink: Ikke aktuelt med noen 316 med M3 motor for min del.Skal den bygges om komplett,så blir vel ikke det så veldig billig akkurat..... Hvis ikke er det jo fortsatt en 316 på papiret.

Lambdasondene sitter på samme sted på Supersprint som det originale

Vet du om noen som selger det billig kanskje eller var det spesielle kontakter du har? Får M3 grenrør fra 500 til 3500 kr brukt.

Har du komplett rustfritt Supersprint (blank farge) anlegg eller det som ikke er rustfritt (sort)?

Hadde Supersprint før på forrige bilen og det rusta i stykker etter ca 4 år. Det orginale på bilen er rustfritt tror jeg. Det har hvertfall sitti på bilen siden 1995.

Fikk det heller aldri til å passe ordentlig på bilen. Var dårlig passform på det så det hang under bilen. Hvordan passer anlegget på bilen din? Henger det noe lenger ned enn det orginale? Har du fått det 100% tett?

Å bygge om en 316-320 til M3 er faktisk ikke så dyrt. Så lenge man gjør jobben selv da. Bare se på prisene på M3'er i Tyskland, kan kjøpe en sånn og bruke delene. Man trenger jo egentlig bare motor, girkasse og diff. Understell, bremser og eksos kan man kjøpe noe som er bedre enn det som sitter på M3 orginalt. Men er jo litt risiko å kjøre med 3 ganger så kraftig motor som orginalt hvis det ikke er godkjent. Blir også endel billigere forsikring :P. Ikke så vanskelig å få det godkjent heller hvis man har de riktige papirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet du om noen som selger det billig kanskje eller var det spesielle kontakter du har? Får M3 grenrør fra 500 til 3500 kr brukt.

Har du komplett rustfritt Supersprint (blank farge) anlegg eller det som ikke er rustfritt (sort)?

Hadde Supersprint før på forrige bilen og det rusta i stykker etter ca 4 år. Det orginale på bilen er rustfritt tror jeg. Det har hvertfall sitti på bilen siden 1995.

Fikk det heller aldri til å passe ordentlig på bilen. Var dårlig passform på det så det hang under bilen. Hvordan passer anlegget på bilen din? Henger det noe lenger ned enn det orginale? Har du fått det 100% tett?

Å bygge om en 316-320 til M3 er faktisk ikke så dyrt. Så lenge man gjør jobben selv da. Bare se på prisene på M3'er i Tyskland, kan kjøpe en sånn og bruke delene. Man trenger jo egentlig bare motor, girkasse og diff. Understell, bremser og eksos kan man kjøpe noe som er bedre enn det som sitter på M3 orginalt. Men er jo litt risiko å kjøre med 3 ganger så kraftig motor som orginalt hvis det ikke er godkjent. Blir også endel billigere forsikring :P. Ikke så vanskelig å få det godkjent heller hvis man har de riktige papirene.

Jeg fikk det billig pga jeg jobbet hoss en BMW-forhandler når jeg kjøpte det.Jeg har bare rustfritt grenrør,kat. og bakpotte er standard Supersprint.

Passformen var perfekt,sitter sånn det originale gjorde og er tett.

Kjenner en som bygde om en E36 325 han hadde kjøpt billig,fikk tak i brukte M3 deler.(motor,girkasse,diff.,bremser,instrumenter) Bilen er fortsatt i dag ikke godkjent som noe annet enn 325 (pga av avgifter :cry:) og kostander totalt med 325´en er på rundt 250 000 kr.Er vel ikke akkurat å anbefale synes jeg for en 3,0 M3 med karroseri fra en 93 mod. 325 som fortsatt ikke har M3 stoler/interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som bygde om en E36 325 han hadde kjøpt billig,fikk tak i brukte M3 deler.(motor,girkasse,diff.,bremser,instrumenter) Bilen er fortsatt i dag ikke godkjent som noe annet enn 325 (pga av avgifter :cry:) og kostander totalt med 325´en er på rundt 250 000 kr.Er vel ikke akkurat å anbefale synes jeg for en 3,0 M3 med karroseri fra en 93 mod. 325 som fortsatt ikke har M3 stoler/interiør.

Slags avgifter er det snakk om? Må jo passe på at man bygger på en som ikke er importert etter 96 da. Er den fra før det er det null kr i avgifter.

Jeg fikser lett en ferdig ombygd til under 120 000. Hadde jeg bare hatt tid og plass :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...