Gå til innhold

Dyrere å kjøre for fort

Mr T
 Share

Anbefalte innlegg

http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article325696.ece

Noen som vet hvor mye for fort man kan kjøre før lappen ryker?

Jeg innbiller meg at kjører man 26km/ for fort ved fartsgrense 60, 70 eller 80 ryker lappen. I 90 sone ryker lappen på 126km/t. 100 sone er jeg ikke sikker på.

Ble knipset i fotoboks i romjula, fikk brev fra politiet i posten i dag. 2000kr, 102km/t i 90 sone. Er ikke morro det vettu. Tidlig på morran, strøken vei - ikke trafikk. Håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på satsene ser det ut til at man kan kjøre inntil 35km/t over fartsgrense (i sone 70 eller høyere) uten at lappen ryker. Synes det høres mye ut i 70 sone??? Jeg mistet lappen i 8mnd en gang da jeg kjørte i 101km/t i 60sone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke bildet desverre. Snakket i mobil da jeg ble knipset, ikke handsfree. Ser ut som jeg slipper bot på det :P

Sitat fra brev fra politiet: "Dersom det er tvil om hvem som var fører ved anledningen, kan fotoet forevises i forbindelse med oppmøte hos politiet. NB: Fotoet vil ikke bli utlevert Dem."

Hyggelig å se at politiet er høflige og tiltaler meg med Dem og De...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel i bunn og grunn bare "den midterste" pedalen som kan forhindre fartsbot?!? men jeg har vært borti noe som het "laser tracker 200"! (kjøpt i sverige) den skulle visstnok blinke og ule når laser traff bilen! OG den blinka og ula som fy! MEN..det var jo seff ETTER at snuten hadde "skutt" meg.. og da var jo løpet kjørt alt.. ble 1500,- i bot.. 70 km/t i 60-sone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel i bunn og grunn bare "den midterste" pedalen som kan forhindre fartsbot?!? men jeg har vært borti noe som het "laser tracker 200"! (kjøpt i sverige) den skulle visstnok blinke og ule når laser traff bilen! OG den blinka og ula som fy! MEN..det var jo seff ETTER at snuten hadde "skutt" meg.. og da var jo løpet kjørt alt.. ble 1500,- i bot.. 70 km/t i 60-sone..

Det er derfor man må ha jammer - sender i fronten som fucker signalet til laseren med IR-stråler. Da får politiet bare ERROR i displayet. Desverre vet de jo da at du har jammer, og kan gi deg bot for det, men er alternativet å miste lappen og havne i fengsel, så vet jeg hva jeg hadde valgt. Så hva jammer angår må man vurdere hvor mye for fort man pleier å kjøre... ;)

Men som regel skal man ha tid til å tråkke på bremsa med varsler også...

er satans klare de bildene fra fotoboksene altså, bare så dere vet det... Kunne faen se kvisen jeg hadde på haken :|

Hehe. Gjett om de får se mye rart. Fingre i nesa og sånt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...