Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gunnar/Admin : det var det jeg trodde jeg og, at jeg skulle få tid til det! men utstyret var kjøpt i noe som man vel kan kalle den svenske utgaven av biltema/bilXtra! og dyrt var det heller ikke..så tross alt fikk jeg vel det jeg betalte for..mer eller mindre :P

Skrevet

600 kr i bot for å kjøre 5 km/t over grensa. :shock:

Åssen i granskauen skal man unngå å ligge 5 km/t over av og til. Skal man nistirre på speedometeret liksom. For jo ikke sett på veien engang da.. blir ikke større trafikksikkerhet av det akkurat.

Skrevet

Som nevnt t.o.m 60 sone så ryker lappen ved +26km/t - Politiet operer dog med en feilmargin, men denne er for de fleste spist opp av feilvisning på speedometer.

70-sone og opp så gjelder +36km/t, ihvertfall opp tom 90-sone.

Skrevet
8) Ble tatt rett før jul 106 i 80 sonen og 5 lakser i bot!! Drittlei av alt som har med purken å gjøre men jeg gav hu purke kjerringa klar beskjed om hvor skapet skulle stå for hennes del! :twisted:
Skrevet
70-sone og opp så gjelder +36km/t, ihvertfall opp tom 90-sone.

Sikker på det ikke er +31, og +36 på klasse A-vei? Så nemlig satsene i VG, og der var det bare opp til 35km/t over (bøtesatsene, som vil si 36 for lappen), og jeg vet at det skal være forskjell på vanlig vei og klasse A...

Skrevet

For at lappen skal ryke må du ha +26/+36km/t i henholdsvis <60sone / >60 sone.

Dvs ved +35km/t i 70/80/90 sone og du får kun forelegg/prikker. +36 så ryker lappen.

Tror vi snakker om det samme egentlig.

Skrevet

Jeg mener bestemt det er 10km/t høyere margin før lappen ryker på klasse A motorvei. Er det ingen andre enn meg som har hørt om dette? Hadde vært fint å få det bekreftet/avkreftet. Sjekka litt i vegtrafikkloven, men det er jo Politiet/Vegvesenet som bestemmer fartsgrensene og straffene.

Skrevet

Se der ja. :)

Må kjøre 141km/t i 100-sone klasse A før lappen ryker. Var noe sånt jeg så for meg. Har kalkulert på den noen ganger, men holdt meg på rundt 130. Hehe. Er jo så utrolig strøkne veier fra meg og til Drammen. Flat pedal hadde knapt vært noe problem der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...