c_ellef Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Vet ikke om jeg har laget riper i lakken, eller om de har vært der fra forrige eier. Har iallfall en del småriper i lakken. Det er ikke riper som har gått igjennom, men når bilen er helt ren så ser man det. Pleier dere å vaske pusseskinnet etter hver vask? Kan det være at det ligger igjen småstein der som ødelegger lakken? Finnes det noen form for polering som kan reparere de små lange ripene? Vasker aldri bilen i vaskemaskin, kun manuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Det er vel nesten umulig å vaske bil uten å få disse små ripene, vises bare i sterkt solskinn eller når du ser litt på skrå mot bilen.. Men en god polering skal vel ta disse "vaskeripene"... Går vel å vaske bare med høyttrykk/spyling men da må en vaske ofte og bilen kan ikke være spes skitten da.. f.eks. børsteløs vask hos bensinstasjonene.. Fant en nettside www.bilpleie.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Viss du tar teflonbehandling e.l, skal alt av slike små riper så og si komme bort (har jeg blitt fortalt). Beholder jeg bilen en sessong til, kommer jeg iallefall til å ta slikt til sommeren da jeg også har en del som vises fra spess vinkler etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trøndern Kim Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Bruk rubbing.. Det tar bort stiper.. Så polere du opp igjenn etterpå.. Autoglym har fine og bra produkter av disse to Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trøndern Kim Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Helt klart at selvvask med svamp og spyler er best.. Bruker ikke pusseskinn jeg da, da det er lett at d blir sand og rusk i den som vil lage riper.. Igjenn, autolym, har en slags nal for å børste av vannet... Funker veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 11, 2005 Share Skrevet Januar 11, 2005 Det gjelder å bone bilen ofte nok, så unngår du å ripe opp lakken ved vask.. (må huske å ikke vaske med kokvarmt vann, for da forsvinner bonevoksen igjen...). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet Januar 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2005 Kan jeg bone bilen nå, eller må jeg vente til etter at jeg har polert den? Har du noe bonemiddel å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Januar 23, 2005 Share Skrevet Januar 23, 2005 Pleier dere å vaske pusseskinnet etter hver vask? Kan det være at det ligger igjen småstein der som ødelegger lakken? Får du småstein i pusseskinnet etter vask, har du vasket for dårlig.. Men det det skader nok ikke å vaske pusseskinnet av og til likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå