Gå til innhold

Antispinn på E36....


bmw323
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på kor tid antispinn kom som standard på desse bilane. Var det berre dei største modellane som hadde dette? har ein -97 mod. 323 m/ antispinn...Men ein kamerat vil ha seg 318is 1994-1996 mod, han var litt skeptisk til bil med berre sperre på vinterføre:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De seksylindrede fikk vel ASC+T (eletronisk kontrollert antispinn) fra 1997 modell i Norge. 4'erne fikk ikke dette iom de ikke ble solgt i Norge i 97-98 (E36-modellen vel og merke). Min tyske 1998-modell hadde ikke ASC+T mens opphavet hadde en 1993 318iA med dette.

Fortell kameraten din at får han tak i en 318is med diffbrems (og ikke sperre som er noe helt annet) vil den fungere fantastisk bra på vinterføre. Husk at det er fryktelig få av iSbilene som hadde dette som standard. Jeg måtte å tak i en brukt fra USA til min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tyske 1998-modell hadde ikke ASC+T mens opphavet hadde en 1993 318iA med dette.

ASC på en '93? Var vel bare snakk om det vanlige snøprogrammet som er på alle automatkassene?

Det er et meget primitivt og *langt* fra fullverdig antispinnsystem, men fungerer sånn halvveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ismannen skrev at opphavet hadde ASC på 1993 mod 318is.

Det er vel ikke umulig, jeg har ASC på min 1991 mod 535iA M-tech som forøvrig er produsert høsten 1990.

Snøprogrammet har ikke noe med dette å gjøre, det er bare en manuell styring av aut.kassen slik at en kan starte på et høyere gir og dermed få en mykere igangsetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har diffbrems på min 318iAT (E36), og det er suverent på vinterføre! Du vet alltid hvor bakenden er! Kan ligge å kjøre på grensa gjennom nesten hver sving, uten å frykte at bakenden plutselig skal skjære ut! Var fast bestemt på å ha antispinn men ting gjorde at jeg måtte gå for en modell med "bare" diffbrems, og angrer ikke. Åsså er girkassa på denne genial, det er manuellvalg (Sport-Economy-Manual) på den! Det eneste den gjør automatisk i Manual er å gire mellom 4. og 5. i Drive (sånn ca 85km/t ,det er såååå irriterende)!

Men til saken, forhørte meg om det angående antispinn på BMW når jeg skulle kjøpe: Alle BMWer solgt ny i Norge fra 1997 skal ha antispinn. Men finnes sikkert -96 modeller som er solgt i -97 som -97 modell og dermed ikke har antispinn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...