Gå til innhold

Hjullager E36


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Måtte skifte ett hjul lager ifjor. Lageret kostet 990,- på bavaria.

Bavaria fikk og lov til å skifte. Husker ikkje prisen totalt, men de var bare 200,- dyrere for lele jobben enn snap-drive.

Tror de skrev opp 2 timer arbeid a`870kr.+lageret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt å bytte lagrene fremme men bak har jeg aldri byttet på E36 og det skal vist være litt mere jobb...
Det har du helt rett i :-)

I tillegg må man ha spesialverktøy for å presse lagrene både ut og inn. Jeg gjorde dette på begge sidene bak på min i sommer. Fikk låne bukk og verktøy av en kjekk forhandler, og gikk på med krum nakke og godt pågangsmot. Det tok ca 6 timer, men hvis jeg skulle gjort det igjen, tror jeg kanskje jeg skulle fått det til på mellom 3 og 4 timer. Det tar meg alltid litt lengre tid første gang jeg prøver på noe slikt. Man finner jo etter hvert ut noen småtriks som gjør jobben raskere og lettere. MEN jeg tror jeg kommer til å levere bilen fra meg neste gang det skal skiftes hjullager. Den jobben orker jeg nok ikke å gjøre en gang til...... godt med det som er gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spesialverktøyet som trengs for å skifte lagrene bak, er det noe spesielt BMW verktøy eller er det standard avtrekkere/terseutstyr som skal til?
Det er ikke noe spesielt med det. Bare en lang bolt med kopper/koner i endene. Det er nok ikke noe man finner på en hvilken som helst verkstedshylle, for de koppene og konene er nok spesielt laget for BMW vil jeg tro. Ellers er det ikke noen umulighet å dreie til noe slikt selv. Men jeg hadde nok ikke giddet, siden selve jobben med hjullagerskift er så drøy.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er like mye jobb på e36 som e30.

Denne jobben gjorde jeg i fjor sommer, og det var et hel..... en stund. Ingen problem å få at alt som henger fast i lageret, men å få ut det gamle lageret, og presse i det nye var det værste.

Gjør gjerne jobben igjen, men det var mye banning den dagen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...