Gå til innhold

Batteri/programmering av Defa fjernkontroller

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Fjernkontrollen trenger ikke å "programeres" ved batteriskifte. Den kan faktisk ikke "programeres".

Men, hvis du kjøper ny fjernkontroll så må denne "meldes opp" på sentralen, og det er den prosedyren som beskrives over, programering er litt feilvalgt ord her.

Det du da må huske på er at den gamle fjernkontrollen også må "meldes inn" på nytt.

Straks du begynnner med denne prosedyren slettes nemlig alle oppmeldte fjernkontroller, og alle som nå skal benyttes må "meldes opp" på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, siste alarm jeg monterte var i 98 så det kan være andre modeller nå. Det var uansett 800serie ett eller annet.

Og jeg har ved mer enn ett tilfelle hatt batteri ute av fjernkontroll over lengre tid. Kan ikke erindre at jeg har vært borti programering av fjernkontroll noen gang, men jeg har som sagt kun montert Defa 400 og 800 serie i mitt magre liv, så........ vet ikke, ukjent for meg ihvertfall.

Men sentralen kan styre powermoduler ved hjelp av fjernkontrollen med skyvebryter. Dette har jeg flere ganger benyttet til styring av vindu, takluke, bakluke, starte motor(det var bare en test), starte varmup osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...