Gå til innhold

E36 325 Vs Nissan 200sx


///M
 Share

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har en Nissan 200sx turbo, han sto og fortalte mye om bilen sin, at hvor mange som prøver å messe med han og hvilken biler han har parkert, uheldigvis for han måtte han nevne en bil, BMW, da ble jeg 100%seriøs med han, han sier en 325 prøvde seg, og at han dro fra han uten noen problemer, at det ikke tok så mange sekunder osv.

325=192 hester nissan sx 180 hester.

Hvis vi tenker teknisk sett hvilken bil har heftig motor og hvem ville dra fra hvem, da tenker jeg sikkert 325, fordi det er en 2,5liters motor og 192 hester og det viktigste at det er en BMW, en annen ting kan være sikkert dårlig sjåfør ikke flink med å gire evt.

En annen ting jeg lurer på, hvorfor i helvete koker hjernen når noen snakker dritt om Bmw, og nå som jeg skal selge bimmern min er det som om jeg har mistet en familiemedlem...

ER DETTE Å VÆRE EN ENTUSIAST?????????????????????????

aHHHHHHHHH hjelpppppppp må søke psykiatrisk hjelp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel...nissan 200sx har vel bare 170 hk sist jeg sjekka...

Turbo = turtallsmotor. Bmw har vel mer seriøst drag fra begynnelsen av.

Er egentlig ikke så mange som har parkert min bil, å det er en E30..

Når man kommer opp i seriøse hastigheter har vel de fleste en tendens til å gi seg, vet ikke hvor han kameraten din parkerte de her bilene, men hvis han mener parkert når han drar ifra dem på motorveien i 200 så er det vel kansje bare den andre bilens fører som har litt mer vett i hue..

200sx er ikke den sprekeste bilen orginalt..men de er jo lette å trimme da..

Men en nyere 325i vil ta 200sx i aks mener jeg. 325i skal vel ta 0-100 på 7 sek? 200sx: Acceleration 0-100 km/h 7,5sek, toppfart 220 km/h (200sx.nu). Nyere 325i har høyere toppfart og nokså lik aks. Det vil si at en orginal 200sx ikke ville parkert en bmw 325i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på hvilken 200SX det har vært.

Disse (S13):

lo7y0un0kL.jpg

Har bare 167 eller 169hk, men går nok ærlig talt ganske jevnt med 325i, selv om jeg har mine mistanker om at BMWene ville dratt fra litt (0-100 på BMW er oppgitt fra fabrikk med passasjer og full tank). Spesielt i fart. 325i har også en del høyere toppfart.

Disse (S14):

4368073_2_0_-98__nissan_200sx_s14_003.jpg

Har 200 gamp og 0-100 på 6.9 sek, og har toppfart på 235km/t. Her får nok BMWene trøbbel uansett, men bør ikke være så langt unna.

Husk ellers at 200SX er potensielle morobiler for oss som liker bakhjulstrekk! Billige, bakhjulstrekk, gode trimmemuligheter (turbo), ikke så langt unna 50/50 vektfordeling (55/45 eller noe på S14, bedre på S13), og S14 har dessuten diffbrems som standard!

Men vil du sette på plass SX-eieren kan du jo vise ham denne linken og be ham se på bildene av den røde litt nedi der: http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=4555

Hvis de ruster så ille som GULL og Sapphy sier tror jeg ikke han vil ta en hammer og dunke litt på dempertårnene eller kanalene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...blir ikke bmw effekt målt på bakhjula da? I mitt vognkort er det ikke oppgitt effekt på motor, men man får oppgitt hk målt på bakhjula, derfor vil vel motoren være en del større enn det som er målt på bakhjula...tap gjennom akslinger osv.??

BTW han med s13en kan vel egentlig bare chippe bilen å oppnå betydelig effektøkning...kan vel oppnå 40-50% effektøkning med rett chip på turbomotorer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du hør noe artig. Hvis du kunne måle den potensielle energien som ligger i en dråpe bensin. Så kjører du denne energien gjennom forbrenningskammer, klutsj, grikasse, diff, og alt det der. Så når du kommer til asfalten, kraften som fungerer mellom dekket og bakken, så får du bare ut rundt 18%. Det er ikke mye.

Energitapet i drivverket skal vel visste nok være rundt 50-60%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du hør noe artig. Hvis du kunne måle den potensielle energien som ligger i en dråpe bensin. Så kjører du denne energien gjennom forbrenningskammer, klutsj, grikasse, diff, og alt det der. Så når du kommer til asfalten, kraften som fungerer mellom dekket og bakken, så får du bare ut rundt 18%. Det er ikke mye.

Energitapet i drivverket skal vel visste nok være rundt 50-60%.

Er vel ikke så mye tap da! Tror du tar litt i her gett.

Vis en har 100hk i motor så har man 40-50 i bakken.... nei nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett ville en e36 kjørt fra en s13 på bane. det er en grunn til at s13 og s14 er mye brukt som driftebiler. F.eks på rudskogen er det som regel masse dumpventillyder lyder og kun sladding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, noe som ikke stemmer her, jeg hadde E30 325i, ikke noe akse maskin akkurat, tror glatt at en turbobil som 200sx tar en 325i "ut av lyskrysset" , MEN når jeg lå i 50-60 å cruise og en jævel (audi/merce) kom opp på meg og jeg viste han hva 2,5liter betyr og kjennte at motoren virkelig fikk jobbe var det få som holdt takt (i min hk klasse seff)...som sagt, 325i har ikke så mye aks(snakker om E30 ikke E36 her da men..) men når de har fått litt fart på seg og NM kan få jobbe i fred drar de som FAEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med slike "jeg kjører mot han som kommer opp på siden av meg på motorveien"-greier er at det veldig ofte bare er en av førerne som er klar over at det er kappløp på gang. Det er ikke alle som trør flat fjøl bare fordi en jypling tror han er noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...