Gå til innhold

Det lukter bensin.....

Track
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg starter min BMW 318i, 91-mod. og lar den gå litt på tomgang og samtidig har vifta på, kommer det en tildels sterk lukt av bensin inn i kupeen. Dersom jeg starter bilen og lar den stå på tomgang uten vifta på, er alt som normalt. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var litt slik den også. Lukter fort av bensinen hvis den blir liggende. Tok en grundig motorvask på alle slanger, deler på motoren og nå lukter det aldri mer :) Bare bensindampen lukter jo drit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis slangen som går til innsprøytningen (under inntak manifolden) ikke er byttet, så er d garantert dem. De er ett forb*** makkverk å få på. Det er ett stag under der som er plassert midt i blinken. Dette gjelder da for 320 E36.

Den positive siden er at slangene ikke koster en dritt. Jeg fikk de gratis på bensinstasjon.

Hvis jeg ikke husker feil, så er det 3 slanger som er spesielt utsatt.

De orginale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver eneste gang jeg starter bilen og den går på tomgang og har vifta på, så kommer bensinlukta snikende......jeg har aldri hatt mer enn 1/2 tank på bilen (kjøpte den rett før jul), så det har nok ikke noe å si. Igjen, dersom jeg lar være å skru på vifta, går det helt fint. Det kan virke som om bensinlukta er litt mer intens i baksetet (?), men det kan jo som kjent være bedrag :)

Flere forslag til løsning?

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos en kompis som sjekket bilen her om dagen, og etter litt feilsøking kom han frem til at det var slangen til utlufting av bensinen (?) som var i nærheten av inntaket til coupe vifta. Han blokkerte utluftinga mens jeg satt i bilen med vifta på full pinne i 5 minutter, og lukta var borte. Vi konkluderte med at vi skulle forlenge den slangen for å kanalisere bort lukta (noe vi ikke har gjort ennå), så ville lukta forsvinne.

Alt av slanger ellers i motoren var hele og tørre, uten tegn til lekkasje.

Regner med at problemet er løst nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe av samme problemet, og jeg merket at den brukte plutselig masse bensin. Da var det den slangen som går mellom bensinrøret under innsuget og opp til dysene som var lekk. En slangeklemme som hadde vridd seg litt.. Fått fikset dette nå, var utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...