bimmerdude Skrevet Januar 23, 2005 Share Skrevet Januar 23, 2005 Det er riktig at aluminium "ruster" i anførselstegn. Dette oppdaget jeg på en RS Turbo jeg hadde. Så tilfeldigvis under bilen og det sto en tynn stråle med bensin ut av bensinpumpa. Hadde vist kommet ett lite kobber korn som hadde laget hull i bensinpumpa. Alumium er liker kobber veldig dårlig. Samme skjedde da jeg nettopp hadde fått 325i E30'en da røk plutselig slangefestet til termostathuset så plutselig spruta all kjølevæska ut av bilen. Det var en alu. del. Men for det så har aluminium 1000 ganger bedre motstandsdykdighet mot korrosjon enn stål fordet det ikke ruster på samme måte. At Audi har mye bedre rustbeskyttelse enn BMW burde være hevet over all tvil. Det er ca en haug med forskjellige måter å helgalvaniser/fullforsinke biler på. Kan ikke si at den bilen er helgalvanisert så den er like bra som den andre som også er helgalvanisert. Er noen metoder som er bedre enn andre. F eks Audi dypper hele chassiet i ett varmt bad med sink. Slik Porsche har gjort siden hvertfall 70-tallet. Noen andre forsinker ved å tilføre strøm (ikke like god måte). Har dere noen gang sett en Audi A4 eller A3 med rust? Min BMW fra året etter da Audi A4 kom har rustskader og ikke pga fysiske skader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528i Skrevet Januar 23, 2005 Share Skrevet Januar 23, 2005 audi 80 gikk over til ny kaross i 86, og ble kalt for audi 80 B3. den kom med fullforsinket kaross. og fortsatte med det i 91 da audi 80 B4 kom. en kompis hadde en 86mod 80 GTE som vi sjekket opp ang det. kjøpte selv en 93mod B4 i 95, som jeg hadde til 2003, den skal ha bare skryt ang rust, var ikke muli å se antydning til rust noe sted. som ny etter 10 år tips: ikke spray tectyl i kanalene, man får kjøpt voks spray som er beregnet på det. og en 1 meter lang slange. tekyl er altfor tykk og vil legge et ujevnt lag som vil holde på vann i små (dammer). hold dreneringen open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw323 Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2005 stemmer at aluminium og kobber ikkje går i lag...for å unngå slikt, må ha ein spesiell metallegering. er litt skeptisk til tectyl eg og. skummelt og ikkje kunne sjå skikkelig kva som skjer men viss det skal gjerast, kjem eg til å få sogndal bilpleie, som er autorisert tectyl forhandlar, og har drive mange år i bransjen. porsche hadde nok vore tingen for den som hadde hatt peng til det! superbil som er mogleg og for rå til, og som ikkje går dukken etter 100000 km. ferrari er skrekkeksempelet:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå