Tore Diesel Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2005 start problemer!? gløde pluggene på disse bilene har jo en tendens til å ryke,,, spess di fra biltema! Nå nei, problemet er nok mer innvikla enn som så. Plukka ut hver enkelt glødeplugg ved motorbytte, så de er nok 100%. Dessuten så får jeg start på hvert forsøk, bare jeg løsner litt på ledninga som går inn på stopp/solenoiden på dieselpumpa mens tenninga står på, og rikler på denne. Men det er ikke denne ventilen heller, for den har jeg bytta ut. Ikke er det styreboksene, som det er 2 av i hanskerommet, de har blitt testa (bytta ut for å prøve nye) på verksted. Ikke er det dieselpumpa, da jeg bytta den i går! Så greier du å løse dette problemet er du en go'kar Har involvert bortimot 20 mann på dette nå, og ikke f...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Februar 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2005 Endelig! TD'n funker igjen Etter 2 måneder med mekking, for å finne ut av startproblemet har jeg endelig funnet feilen. Yes! Det er ikke til å tro, men det viste seg faktisk å være svinghjulsføleren som ikke var helt på nett. Ser ut til at jeg slipper å bytte den foreløpig. Da jeg skulle pelle den av i dag, for å bytte den med en annen brukt føler, som jeg hadde liggende, viste det seg at det var et ovalt festehull på den. Med andre ord justerbar avstand på føler mot svinghjul Litt av en patent! Så etter litt justering på denne, starta bilen, og gikk som ei klokke, uten å stoppe igjen etter ei stund på tomgang. Fantastisk! Det som er litt bittert er at bilen har vært innom 2 seriøse verksted, pluss at jeg har bytta stopp solenoid, dieselpumpe og dieselkuttrele helt uten grunn! Men det viste seg hvertfall, at det lønner seg å ikke gi opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 22, 2005 Share Skrevet Februar 22, 2005 Det var bra at du fikk det til! Må ha vært ganske så frustrerende å holde på med et problem så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Februar 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2005 Takk for det foresten Er en lykkelig mann nå! (Går ut ifra at dama er minst like fornøyd) Ja det har til tider vært innmari frustrerende, ikke minst på grunn av at jeg har holdt på å fikla med akkurat samme problemet nesten hver dag siden jul, uten i det hele tatt å ha nærma meg en løsning. Men har jo ei lita trøst da, og det må være at ingen andre involverte fikk det til heller Det er faktisk ingenting som irriterer meg mer, enn å stoppe helt opp på grunn av en bagatell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 22, 2005 Share Skrevet Februar 22, 2005 Grattis! Vet hvor utrolig kjipt det er å ha slike vedvarende problem. I mitt tilfelle var det ikke full stopp, men automatkasseproblem over rundt 1,5 år. Forbanna frustrerende og sliiitsomt i lengden. Kjente det i magen hver gang den gira... Forøvrig hyggelig at du legger ut løsningen, så kanskje andre slipper å bruke like lang tid på det en annen gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå