Gå til innhold

Fart ved forbikjøring

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

Bånn gass, hvis man først skal forbi. Dette har jo vist seg å vær svært så skummelt med en bil med litt kraft i. Skal ikke mye til før man er oppe i svært ulovlig fart.

Den artigste forbikjøring jeg har hatt var på Saltfjellet, på vei til Mo i Rana, billøp. Det var en tysk turist (eller noe sånt). Uansett, han kjørte i 70 (max) i 90 sonen. Vi kom ut på en laaang rettstrekkning, tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at det gikk ann å se 2 km frammover. Det kom ingen biler i mot oss, så jeg la meg i 75, og trillet sakt forbi karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe. Jeg lå og tippa 100-105km/t forbi en uniformert politibil i 100-sona for en stund siden, på E18. Bare på pur f egentlig. De kjørte nøyaktig fartsgrensa, men jeg klarte ikke holde meg. Dro saaaaaakte forbi og fra, med hånda strategisk plassert på rattet slik at de ikke så at speedoet mitt viste 120+. ;)

Kanskje å utfordre skjebnen litt, men det hadde blitt for dumt om de hadde stoppa meg. Nesten ingen biler på veien, 100-sone og de fineste veiene i landet. Dro flat fjøl rundt en sving etterpå, og det var nok ikke der lureste, men det gikk bra. hagenisse venta på meg. Tror vi skulle på Autofil-messa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å kjøre forbi minst mulig.

jo,men det er irriterende å ligge bak noen "vanlige biler" som akurat ligger i 80 på strekkene,og når det kommer noen svingereller bakker,så mister de farten,kansje ned i 70.og for oss som har senka stive biler,og relativt breie dekk,så er det ikke noe problem å holde 80 i en sving.da pleier jeg kjøre forbi.en annen ting kan være forsjellen på speedometerene.det kan stå 80 på bilen foran,mens ditt eget viser 77 km/t,og dette er et irritasjonsmoment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg lå og tippa 100-105km/t forbi en uniformert politibil i 100-sona for en stund siden, på E18. Bare på pur f egentlig. De kjørte nøyaktig fartsgrensa, men jeg klarte ikke holde meg. Dro saaaaaakte forbi og fra, med hånda strategisk plassert på rattet slik at de ikke så at speedoet mitt viste 120+. ;)

Kanskje å utfordre skjebnen litt, men det hadde blitt for dumt om de hadde stoppa meg. Nesten ingen biler på veien, 100-sone og de fineste veiene i landet. Dro flat fjøl rundt en sving etterpå, og det var nok ikke der lureste, men det gikk bra.

jeg lå bak en politidame som lå i litt over 70 i 80 sonen.men turte ikke kjøre forbi,for da hadde hu vel stoppa meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg lå og tippa 100-105km/t forbi en uniformert politibil i 100-sona for en stund siden, på E18.

Det gjør jeg rett som det er på E6 ved Gardemoen... En gang har jeg blitt stoppet - da var det noen lokale helter fra Jessheim som stoppet meg. Spedometeret mitt viste ca 115 da blålysene kom på - f... var første tenkte, men så gikk sinne over i spenning fordi jeg lurte på hvordan hun skulle bevse at jeg har kjørt for fort: 115km/h - 10% feil på spedometer - sikkerhets margin på målingen = mindre enn fartgrensen. Hun kunne ikke bevise det heller - fikk bare kjeft for hun kjørte i 100, og da måtte jo jeg ha kjørt over farts grensen... Forbanna unødvendig å stoppe meg da..

De UP bilene (både unniformerte og sivile) jeg har kjørt forbi har aldrig stoppet meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble stoppa på en vanlig hovedvei mot sentrum en gang (60-sone), jeg kjørte forbi en uniformert politibil som holdt 45-50 km/t, jeg holdt akkurat 60 (på speedometeret) da jeg kjørte forbi, med blinklys og det hele, da jeg la meg inn igjen foran de, så kom blålys og full pakke! jeg stoppa på siden og politifolka kom og sa at jeg "..ikke har lov til å _kjøre forbi_ uniformert politi.."! haha! at det går an...jeg sa til de jeg, at det bare var BS! da fikk jeg beskjed om ikke å være frekk, hvisst ikke skulle jeg få bot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den meningen at de som ligger i 70 i 80-sonen burde bøtelegges verre enn de som ligger i 100 i 80-sonen. For de fremprovoserer stygge forbikjøringer, de sinker trafikken, ødelegger flyten, og skaper irritasjon. De er en fare i trafikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå slik at fartsgrensen er max fart og om noen ligger 5km/t under så er dette helt ok, iht det juridiske aspektet. Om det så kommer en bak som holder 5km/t over så er det vedkommende her som bestemmer risikoen. De som blir irriterte er de samme som skaper trafikkfarlige situasjoner. Det er også en universal oppfatning at den som holder høyere fart og tar igjen noen er den som har vikeplikt, ansvar for at noe ikke oppstår.

Bilkjøring er faktisk en lagsport.

Når det er sagt så kan det også nevnes at jeg er ikke noen skinnhellig bilist men slik er nå teorien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Jeg synes at fartsgrensen burde være høyere i oppoverbakke, fordi bremsestrekningen blir jo kortere......

(bare tuller)

Et skilt som sier maks 70 kilometer i timen, mener faktisk det. Det gjelder i begge kjørefelt. om du kjører forbi eller ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nylig 2000,- i bot for å kjøre forbi en dauskalle som lå i under 70 i 80 sonen. Jeg var oppe i den svimlende fart av 91 km/t under dette stuntet og måtte dermed straffes.

Ikke forvent deg noe forståelse fra maktkåte blåkledde i skytestilling. De er bare ute etter en ting og det er pengene dine.. :evil:

you crazy man! de har jo gått ut og sagt de skal ta værstingene... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...