Gå til innhold

Handle styling i utlandet!


Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte meg nedover til Danmark/Tyskland i sommer igjen, og tenkte å handle noe styling der nede siden det er mye billigere! Men spørsmålet var, viss jeg ikke har tid til å få det montert der, og bare tar det med meg hjem igjen, hvor mye vil dette da koste i tollen? Og, viss jeg går på grønt i tollen ( :roll: ) og blir stoppa....hvor mye må jeg da betale?

Kommer jo an på hva jeg har handlet, men sei feks. baklykter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta med deg varer for inntil 6000,- uten å betale moms etter en tur i utlandet. Dette er pr. person.

Når vi har vært på Essen Motorshow har vi hatt med deler for større summer men det har aldri vært et problem.

Kjør på grønt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt så har du frigrense på 6000kr ved opphold lenger enn 24t i utlandet, merk dog at dette beløpet gjelder totalen av varer som f.eks alkohol/tobakk+andre ting.

Ved utreise av Tyskland kan du også fremvise kvitteringer og få refundrt den tyske momsen som er 16%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta med deg varer for inntil 6000,- uten å betale moms etter en tur i utlandet. Dette er pr. person.

Når vi har vært på Essen Motorshow har vi hatt med deler for større summer men det har aldri vært et problem.

Kjør på grønt! :)

Enkelt å ta med seg bilen og montere det der da... :P

"nei, dette var på når jeg kjørte nedover"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lønne seg å ta en skogsvei uten tollstasjon når man kjører over grensa mellom Norge/Sverige!

Når har du tenkt å reise?

Blir nok ikke innom Sverige nei, men Danmark/Tyskland.

Skal reise i sommer engang, sommerferie :lol: ca 2 - 3 uker...åååh, gleder meg :lol:

In med styling i bagasjerommet ja, heheheh.....konge :lol:

Pleier bare å kjøre på grønt jeg, får gjør det engang til :roll:

Stiger sikkert ikke over den grensa der da, siden det finnes grenser for hvor mye styling jeg klarer å putte in i bagasjerommet på Compacten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at man ikke må fortolle alt om man overstiger 6000,-, Haldor?

Det er slik det funker på post... (bare med 200,-).

jeg er ganske sikker på at det stemmer det som han skrev, gunnar! kjører han SELV på rødt så får han betale for det som overstiger grensa, kjører han derimot på GRØNT og blir TATT, så må han betale for alt! og det er da også mulighet for at de inndrar "varene"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at man ikke må fortolle alt om man overstiger 6000,-, Haldor?

Det er slik det funker på post... (bare med 200,-).

Jeg er ganske sikker. Case in point er at når du handler litt vin i utlandet så kan du fortolle noen ekstra flasker vin utover kvoten. Selve kvoten blir ikke avgiftsbelagt - så lenge du går på rødt.

Posten er en helt annen ting og ikke sammenligningsbar, for der har du ihvertfall ikke vært utenlands i 24+t ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...