PenguiN- Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 Hei! Jeg har en E36 1992 318i, i det siste har jeg vært plaget med en stygg ulyd fra motoren. ulyden høres ut som noe som banker i metall, rask kakkelyd(ikke ventil "pekking", altså den svake klappre lyden) Denne lyden er tydeligere!.Kakkelyden forekommer på 2-3-4000 omdr, og har fått vite at det kan være mye rart. -Veiv lager -Rådebank -Ventil løftere -Ventil kakking Ulyden er lettere å høre når man kjører, ikke når man står å ruser motoren. Forklar meg litt om det problemet du tror min motor har! Hva er normalt av disse tingene på en i 318i som har gått ca 220 000k ? Kan noen si ca priser på reps av de over nevnte mulighetene? Hvilke av disse tingene er skadelig å kjøre med? dvs, er det skadelig å kjøre med de slik at man hører ulyden eller er det skadelig generelt å kjøre med bilen nå? (ps:er lenge siden det har vært oljeskift, oljefilter skift og sånn, kan noe være relatert til dette?) Hilsen Redd bmw entusiast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 En klar og kraftig bankelyd er farligt i motoren uansett! Vet ikkje omdet kan være motoren, men fikk en veldig klar klaprelyd når 2 av mutrene+ene bolten falt av hardyskiven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 Har du peila oljen i det siste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2005 altså, ikkje sånn DUNK DUNK DUNK, er egentlig mer som en litt høy FLAPRELYD (i tak med omdreiningene seff) , fyllte på olje for 2-3 dager siden ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 ta og åpne panseret og rus motoren litt derifra se om du klarer og høre kor lyden kommer fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2005 har gjort dette, mener lyden komm undenfra, skal ikke si noe sikkert, men mener å tro at lyden kom fra under motoren, for alt man vet er det kanskje bare et deksel, skru, mutter o.l som dirrer på så så mange omdr ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander_ Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 D hær kommer bare fra erfaring av den gammle forden min... hadde akkurat samme probleme du beskriver me den før. men e jo LANGT fra sikkert at d e d da. Men e jo en mulighet fra ødelagt katalysator kanskje?.. bare som en mulighet??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 begynner ikke de og tikke og skrangle en del når dem er ferdige da?? d kan også for eksempel være clutchen som har kast. har faktisk hørt den lyden på en m3 en gang den var ganske spesiell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2005 ulyden er definitivt forann i motoren, ikke under bilen (hvor katta ligger)...ingen som har hørt biler med de probleme jeg oppga som alternativ og tror jeg lider av noen av de? håper det kun er et deksel eller noe sånnt som skrangler ved litt turtall pga bevegelse fra motoren...living on a dream Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander_ Skrevet Januar 28, 2005 Share Skrevet Januar 28, 2005 Få nu bare biln på verksted å få dem te å finne ut ka d e for no da... Ville ikke kjørt alt for lenge i å me at du ikke vet hva d er som er feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2005 bilen skal inn på mandagen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Januar 29, 2005 Share Skrevet Januar 29, 2005 Jeg tror at min bil lider av noe lignende. "Flaprelyd" var veldig beskrivende. Starter ved 1300 omin og oppover og er mest tydelig når det er litt motstand(oppoverbakke el akselerasjon) Jeg hører ikke så mye av det når bilen går på tomgang. Kan du være snill å skrive et inlegg eller et svar her på hva feilen var når du har vert på verkstedet. Bor du i Oslo, i tilfelle er jeg glad om du kan si meg hvor du hadde den inne. Eitrandes med ting som ikke er "smooth" på bilen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Januar 29, 2005 Share Skrevet Januar 29, 2005 Rådebank kan jo forekomme vet jeg.... men når du da ruser motoren skal lyden forværre seg litt med det samme du slipper gassen på høyt turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Januar 29, 2005 Share Skrevet Januar 29, 2005 Hva er rådebank? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Ødelagte rådelagere, som forårsaker ubalanse i råden, og en stygg stygg lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå