KarstenJulius Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Eller har hørt noe muff fra den kanten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Hmm, er det ikke disse Gunnar er så glad i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2005 >Hehe... Gunnar, fortell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2005 Gunnar, jeg søkte på BMWCCN-forumet og ser du har erfaringer med dem Jeg har sett en bil der men det må kanskje revurderes. Kan du beskrive eller sende meg en mail karsten@e36.no med hva som skjedde i ditt tilfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 jeg tipper det er denne du ser på.. http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 6361&pos=2 jeg har sett på den, og mener bildene lyver. se bla. nederst på dørene på dette bildet. http://cache.finn.no/mmo/4580653_2_0_92 ... ng_001.jpg Legg også merke til årstiden bildet er tatt på. Jeg så på bilen før jeg handlet min. Jeg prøvde den aldri da selger ikke var villig til å fire på prisen (dette var i september). denne så jeg også på, den var vesentlig finere, men alt for dyr + stygg i lakk http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 8963&pos=1 jeg vet ikke hvor du bor, men hvis du ønsker så kan jeg stikke innom å titte på den igjen. Jeg jobber rett borti veien for dem. Og man må jo bruke arbeidstiden på noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2005 Det er den bilen,ja. De godtar å få 82000 av meg og jeg har godtatt det hvis de har lovet at den er verkstedskontrollert og at det blir tatt en liten service på. Hvis du orker å se på den igjen så blir jeg fornøyd. Jeg tåler noen små parkeringsbulker (det er er en gammel bil) men ingen rust. Jeg reagerte på at den har stått en stund.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Gunnar, jeg søkte på BMWCCN-forumet og ser du har erfaringer med dem Jeg har sett en bil der men det må kanskje revurderes. Kan du beskrive eller sende meg en mail karsten@e36.no med hva som skjedde i ditt tilfelle? Selvfølgelig, KarstenJulius! Jeg kjøpte en E36 320ia til 134k+omreg der en gang, og kommer neppe til å handle fra de igjen. Prøvekjøring, handel og kommunikasjonen rundt det hele gikk som smør. Han var meget behjelpelig og hyggelig, og gjorde det han kunne for å få skiltene på bilen så fort som mulig. Firmaet bestod da av eier (Torbjørn Sveinsvoll?) og en mekaniker. Bilen ble kjøpt med bruktbilgaranti, og etter kort tid (en uke?) fikk jeg litt trøbbel med at automatkassen gikk i nødprogram. Da fikk jeg komme inn på bukken de har med en gang, og de byttet olje på kassen vederlagsfritt (men jeg måtte kjøre bort til Bavaria, i en bil som knapt svingte dit man ville, for å kjøpe filter og pakning selv). Bare dager senere tok eksosanlegget kvelden, og dette byttet de også raskt og vederlagsfritt. Så langt var altså servicen grei. Problemene oppstod først da automatkassen tok kvelden etter noen måneder (hadde jo allerede "flagget" problemer med den en uke etter kjøp, så jeg mente det var helt greit å gå til de med det). Bruktbilgaranti sier 50/50-fordeling, og det var greit nok for oss begge, men alt ble bare et forbanna rot, og jeg opplevde det slik at de prøvde å vri seg unna det som var av økonomiske utgifter da de oppdaga at det faktisk ville bli dyrt. De ville at jeg skulle gå til alle slags sjabby bakgårdssjapper og drit for alt som skulle gjøres. Ble blant annet sendt til en "automatkasseekspert" (selvutnevnt) i en sjabby garasje langt inni en bakgård i Stavanger øst. Han bare lo av at Bavaria hadde konkludert med at girkassen var ødelagt og måtte byttes etter en halvtimes prøvekjøring (jeg gadd ikke høre mer på svadaet til Bilbutikken, så jeg leverte den til Bavaria for egne midler og fikk skriftlig feilbeskrivelse). To uker senere gikk ikke bilen fremover lenger (clutchene i girkassen var ikke mer), da lo verken eksperten eller Bilbutikken like mye lenger. Da var det bare om å gjøre å få ting fikset billigst mulig, helst svart. Historien er uendelig lang (to girkasser raste, og det gikk over 1.5-2 år), og jeg tror jeg endte opp med å betale det aller aller meste selv. Han ble etterhvert bare mindre og mindre medgjørlig, og jeg måtte stort sett ta meg av det meste av feilsøking og slikt selv (leverte den til Helleland og Bavaria flere ganger, stolte ikke et sekund på det Bilbutikken drev på med). Da girkassen som ble satt i etter det første raset skulle overhales skulle de ta seg av transport til verkstedet som skulle gjøre dette (i Danmark...), og jeg overleverte bilen med stereo og fjernkontroll på rattet stående i. Da jeg hentet bilen på ferjeleia i Egersund så den slik ut: Mot slik til vanlig: De hadde "spandert på" bilen en overfart oppå en båt, en hjulkapsel manglet (450,- eller noe), frontpanelet på stereoen manglet, rattfjernkontrollen til stereoen manglet og den elektriske takluka var klemt sammen med håndmakt, og tapet igjen med gaffatape eller noe sånt. Det har seg nemlig slik at luka låste seg i oppvippa posisjon rett før overlevering, så da sa de "jaja, vi finner utav det", og det de fant ut var tydeligvis at det beste bare var å klemme den elektriske luka ned... (??). Det gjorde at de knakk alt som var av mekanismer inni der, og pris på reparasjon var 4500,- eller noe i den duren, og helt uaktuelt for Bilbutikken å betale noe på. Fikk ordnet det billigere selv, men det tok en del timer. Angående stereogreiene ringte jeg Bilbutikken og fikk vite at de hadde tatt ut stereogreiene selv, for å unngå at det skulle bli stjålet. Derfor kunne jeg bare komme innom og hente det hos de. Vel, da jeg nærmet meg ringte de igjen, og da fant de det ikke. De mente noen hadde stjålet det. Da nytt frontpanel til Pioneeren min kostet det samme som et nytt anlegg ble vi enige om at de skulle gi meg et nytt. Sjokkerende... Totalt sett var det bare et salig rot. Jeg fikk aldri fred, og fikk aldri nyte bilen. Hadde alltid noe drit i bakhodet. Da den var overhalt var det fortsatt noe galt (kassen var fin, men oppførte seg fortsatt rart), og det var vel rundt der jeg gav helt opp å stresse med Bilbutikken lenger. Tenkte da på å selge den, men ville ikke selge den når den ikke var i orden, så jeg svidde av en hel haug med tusenlapper hos Bavaria, for ny girkassehjerne, feilsøking, etc., og solgte den litt etterpå. Forhåpentligvis i orden (den skulle være det i følge Bavaria, og var helt annerledes (bedre) enn den hadde vært så lenge jeg hadde hatt den, så jeg håper det gikk bra videre). Det er klart at dette er min side av saken, men uansett... Vil du bare handle bil og bli ferdig er det vel greit, du kan kanskje prute litt på å få bilen uten bruktbilgaranti, for bruktbilgarantien derfra er helt ubrukelig. Må ellers nevne at jeg synes de generelt sett har et høyt prisnivå, og en kan jo spørre seg om det er normalt at automatkasser ryker på 130.000km... Ukas stil fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2005 Det var fyldig skrevet og ikke tvil om at det er noe snusk. Jeg kjenner igjen historien fra et kjøp jeg hadde hos MB-Auto i Bergen som også har fantasipriser og ubrukelig garanti. Bla. hvor de erstattet en ødelagt styreenhet med en som var enda mer ødelagt. Mye styr... Bilen min ble i tillegg observert kjørende i sentrum en lørdagsettermiddag når den sto til reperasjon. Prisen på denne 520i er ikke så avskrekkende derimot, eller tar jeg feil? Prisene på E34 Touring avviker ikke så mye på dette i forhold til stand. Men hvis du kan bare titte på bilen i morgen og se om du finner noe? Noe må jeg regne med når det er en av de rimeligste BMW Stasjonsvogn i Vest-Norge (har saumfart Bergen og Sogn) Du kan sende mail eller skrive i denne tråden. Tips meg gjerne om du vet om noen E34 Touringer i Rogaland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Jeg hadde ikke sett bilen du vurderte før jeg skrev alt dette, og jeg må si meg enig i at 82k for den virker å være en bra pris. Er den 10-20k billigere enn andre kan du jo tenke på det slik at du har 10-20k å reparere den for, og da vet du på en måte hva du har, i steden for om du bruker 10-20k mer og allikevel kan finne masse feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2005 Det er nesten slik jeg ser på det. Det som betyr mest er det optiske rett og slett, om den er clean og forholdsvis bulkfri.... Setter pris at du ser på den, skal spandere en pils når jeg kommer til Stavanger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E63 Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Gunnar, jeg søkte på BMWCCN-forumet og ser du har erfaringer med dem Jeg har sett en bil der men det må kanskje revurderes. Kan du beskrive eller sende meg en mail karsten@e36.no med hva som skjedde i ditt tilfelle? Selvfølgelig, KarstenJulius! Jeg kjøpte en E36 320ia til 134k+omreg der en gang, og kommer neppe til å handle fra de igjen. Prøvekjøring, handel og kommunikasjonen rundt det hele gikk som smør. Han var meget behjelpelig og hyggelig, og gjorde det han kunne for å få skiltene på bilen så fort som mulig. Firmaet bestod da av eier (Torbjørn Sveinsvoll?) og en mekaniker. Bilen ble kjøpt med bruktbilgaranti, og etter kort tid (en uke?) fikk jeg litt trøbbel med at automatkassen gikk i nødprogram. Da fikk jeg komme inn på bukken de har med en gang, og de byttet olje på kassen vederlagsfritt (men jeg måtte kjøre bort til Bavaria, i en bil som knapt svingte dit man ville, for å kjøpe filter og pakning selv). Bare dager senere tok eksosanlegget kvelden, og dette byttet de også raskt og vederlagsfritt. Så langt var altså servicen grei. Problemene oppstod først da automatkassen tok kvelden etter noen måneder (hadde jo allerede "flagget" problemer med den en uke etter kjøp, så jeg mente det var helt greit å gå til de med det). Bruktbilgaranti sier 50/50-fordeling, og det var greit nok for oss begge, men alt ble bare et forbanna rot, og jeg opplevde det slik at de prøvde å vri seg unna det som var av økonomiske utgifter da de oppdaga at det faktisk ville bli dyrt. De ville at jeg skulle gå til alle slags sjabby bakgårdssjapper og drit for alt som skulle gjøres. Ble blant annet sendt til en "automatkasseekspert" (selvutnevnt) i en sjabby garasje langt inni en bakgård i Stavanger øst. Han bare lo av at Bavaria hadde konkludert med at girkassen var ødelagt og måtte byttes etter en halvtimes prøvekjøring (jeg gadd ikke høre mer på svadaet til Bilbutikken, så jeg leverte den til Bavaria for egne midler og fikk skriftlig feilbeskrivelse). To uker senere gikk ikke bilen fremover lenger (clutchene i girkassen var ikke mer), da lo verken eksperten eller Bilbutikken like mye lenger. Da var det bare om å gjøre å få ting fikset billigst mulig, helst svart. Historien er uendelig lang (to girkasser raste, og det gikk over 1.5-2 år), og jeg tror jeg endte opp med å betale det aller aller meste selv. Han ble etterhvert bare mindre og mindre medgjørlig, og jeg måtte stort sett ta meg av det meste av feilsøking og slikt selv (leverte den til Helleland og Bavaria flere ganger, stolte ikke et sekund på det Bilbutikken drev på med). Da girkassen som ble satt i etter det første raset skulle overhales skulle de ta seg av transport til verkstedet som skulle gjøre dette (i Danmark...), og jeg overleverte bilen med stereo og fjernkontroll på rattet stående i. Da jeg hentet bilen på ferjeleia i Egersund så den slik ut: Mot slik til vanlig: De hadde "spandert på" bilen en overfart oppå en båt, en hjulkapsel manglet (450,- eller noe), frontpanelet på stereoen manglet, rattfjernkontrollen til stereoen manglet og den elektriske takluka var klemt sammen med håndmakt, og tapet igjen med gaffatape eller noe sånt. Det har seg nemlig slik at luka låste seg i oppvippa posisjon rett før overlevering, så da sa de "jaja, vi finner utav det", og det de fant ut var tydeligvis at det beste bare var å klemme den elektriske luka ned... (??). Det gjorde at de knakk alt som var av mekanismer inni der, og pris på reparasjon var 4500,- eller noe i den duren, og helt uaktuelt for Bilbutikken å betale noe på. Fikk ordnet det billigere selv, men det tok en del timer. Angående stereogreiene ringte jeg Bilbutikken og fikk vite at de hadde tatt ut stereogreiene selv, for å unngå at det skulle bli stjålet. Derfor kunne jeg bare komme innom og hente det hos de. Vel, da jeg nærmet meg ringte de igjen, og da fant de det ikke. De mente noen hadde stjålet det. Da nytt frontpanel til Pioneeren min kostet det samme som et nytt anlegg ble vi enige om at de skulle gi meg et nytt. Sjokkerende... Totalt sett var det bare et salig rot. Jeg fikk aldri fred, og fikk aldri nyte bilen. Hadde alltid noe drit i bakhodet. Da den var overhalt var det fortsatt noe galt (kassen var fin, men oppførte seg fortsatt rart), og det var vel rundt der jeg gav helt opp å stresse med Bilbutikken lenger. Tenkte da på å selge den, men ville ikke selge den når den ikke var i orden, så jeg svidde av en hel haug med tusenlapper hos Bavaria, for ny girkassehjerne, feilsøking, etc., og solgte den litt etterpå. Forhåpentligvis i orden (den skulle være det i følge Bavaria, og var helt annerledes (bedre) enn den hadde vært så lenge jeg hadde hatt den, så jeg håper det gikk bra videre). Det er klart at dette er min side av saken, men uansett... Vil du bare handle bil og bli ferdig er det vel greit, du kan kanskje prute litt på å få bilen uten bruktbilgaranti, for bruktbilgarantien derfra er helt ubrukelig. Må ellers nevne at jeg synes de generelt sett har et høyt prisnivå, og en kan jo spørre seg om det er normalt at automatkasser ryker på 130.000km... Ukas stil fra meg! Trist historie, enkelte burde ikke solgt annet enn sand! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 karsten. Jeg skal prøve å få tatt en tur i morgen å kikke. Kanskje husker jeg kameraet også : ) Jeg ville nok ikke gitt mer en 75 000. Jeg synes personlig at lyst skinninteriør drar ned prisen. Det er også endel rust under vinduslisten såvidt jeg husker. hva med denne: http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 1459&pos=3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Det er nesten slik jeg ser på det. Det som betyr mest er det optiske rett og slett, om den er clean og forholdsvis bulkfri.... Setter pris at du ser på den, skal spandere en pils når jeg kommer til Stavanger Meg eller Øyvind du snakker til? Begge to kanskje? Jeg er nemlig lenger unna Sandnes enn deg, så jeg kan nok ikke hjelpe med å se på den. Den siste Øyvind kom med så da meget bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 gunnar, jeg blir litt skeptisk når det ikke er bilder inni bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Februar 1, 2005 Share Skrevet Februar 1, 2005 Seriøst, ta bilen på en NAF test før du handler!!! Så slipper du kanskje endel problemer...kan aldri stole på sånne folk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå