Gå til innhold

Motor bruker olje!

Haugen
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 316i (e30) 89 mod. som jeg har fikset toppen på. Har også fikset pakninger på ventiler og innsug ol. Likevel bruker den litt olje. bruker kanskje 1 liter per 25 mil. Personlig mener jeg dette er litt mye. Noen som har noen råd om hva dette kan være?

I samme slengen: Kan jeg ta ut stemplene nedenfra på min bil. trekke dem ut fra undersiden?

På forhånd takk for svar!

- Haugen -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liter på 25 mil er ikkje litt mye det er veldig mye! regnet med du skiftet ventil tetninger når du overhalte motoren!

da er det 2 muligheter igjenn som eg kan komme på. den ene er at stempelringene\skraperingene slipper olja forbi, da vil den bruke mye olje,

det andre er at det kan vere sprikker i toppen! eller defekt topp pakning, men vist den var sånn før du overhalte toppen er det nok ikkje topp pakningen, regner med du teitet boltene med momen i riktig rekkefølge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører på syntetisk olje. 10-40. Skal ikke være sprikker i toppen på den nei.

Regner med att motoren din har gått nokså langt?

Du trenger ikke syntetisk olje på en såpass gammel motor,hadde jeg vært deg hadde jeg først prøvd en mineralsk 15/40 olje eller en halvsyntetisk 15/40 olje.

Det værste som kan skje er att du faktisk kan få et dramatisk mindre oljeforbruk....Og en del kroner spart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...