Haugen Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Har en 316i (e30) 89 mod. som jeg har fikset toppen på. Har også fikset pakninger på ventiler og innsug ol. Likevel bruker den litt olje. bruker kanskje 1 liter per 25 mil. Personlig mener jeg dette er litt mye. Noen som har noen råd om hva dette kan være? I samme slengen: Kan jeg ta ut stemplene nedenfra på min bil. trekke dem ut fra undersiden? På forhånd takk for svar! - Haugen - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 en liter på 25 mil er ikkje litt mye det er veldig mye! regnet med du skiftet ventil tetninger når du overhalte motoren! da er det 2 muligheter igjenn som eg kan komme på. den ene er at stempelringene\skraperingene slipper olja forbi, da vil den bruke mye olje, det andre er at det kan vere sprikker i toppen! eller defekt topp pakning, men vist den var sånn før du overhalte toppen er det nok ikkje topp pakningen, regner med du teitet boltene med momen i riktig rekkefølge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 er det vatten i olja eller olje i vatnet? Grå graut lignende sak! ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 31, 2005 Share Skrevet Januar 31, 2005 Hva slags olje kjører du på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 1, 2005 Share Skrevet Februar 1, 2005 det skal gå bra å ta ut stemplene fra undersiden. men oljepumpen må du ta av kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugen Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2005 kjører på syntetisk olje. 10-40. Skal ikke være sprikker i toppen på den nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haugen Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2005 oljen er fin den. helt slik den skal være.....pakningene er også tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Februar 1, 2005 Share Skrevet Februar 1, 2005 da er det nok stempelringene som må skiftest, men det er nesten umuli og si om det er sprikker i toppen, mangen ganger er det umuli og se, da må du trykk teste toppen! eg har brent meg på det før! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Februar 1, 2005 Share Skrevet Februar 1, 2005 kjører på syntetisk olje. 10-40. Skal ikke være sprikker i toppen på den nei. Regner med att motoren din har gått nokså langt? Du trenger ikke syntetisk olje på en såpass gammel motor,hadde jeg vært deg hadde jeg først prøvd en mineralsk 15/40 olje eller en halvsyntetisk 15/40 olje. Det værste som kan skje er att du faktisk kan få et dramatisk mindre oljeforbruk....Og en del kroner spart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Februar 1, 2005 Share Skrevet Februar 1, 2005 min mening er vertfall at er det en motor som trenger god olje så er det gamle motorer! men det finst sikkert gode mineraloljer da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P. Felgen Skrevet Februar 1, 2005 Share Skrevet Februar 1, 2005 Spiller det noen rolle at motoren bruker litt olje? Olje er da ikke så dyrt? Bare kjøp den på biltema. ref. tidligere diskusjon om olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 1, 2005 Share Skrevet Februar 1, 2005 Det spiller vel ingen rolle om motoren bruker litt olje, men 1 liter per 25 mil er ikke litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Er noe psykisk her. Har liksom følelsen av at motoren synger på siste verset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P. Felgen Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 hmm..ok.....1l olje pr. 25 mil er vel temmelig drøyt......blir fort kroner av sånt...selv om man kjøper olje på biltema. Blir fort en to tre store lapper i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Februar 4, 2005 Share Skrevet Februar 4, 2005 På eldre motorer har jeg brukt Pennzoil delsyntetisk olje med godt resultat så jeg anbefaler det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå