Haugen Skrevet Januar 31, 2005 Skrevet Januar 31, 2005 Har en 316i (e30) 89 mod. som jeg har fikset toppen på. Har også fikset pakninger på ventiler og innsug ol. Likevel bruker den litt olje. bruker kanskje 1 liter per 25 mil. Personlig mener jeg dette er litt mye. Noen som har noen råd om hva dette kan være? I samme slengen: Kan jeg ta ut stemplene nedenfra på min bil. trekke dem ut fra undersiden? På forhånd takk for svar! - Haugen -
Ettertenning Skrevet Januar 31, 2005 Skrevet Januar 31, 2005 en liter på 25 mil er ikkje litt mye det er veldig mye! regnet med du skiftet ventil tetninger når du overhalte motoren! da er det 2 muligheter igjenn som eg kan komme på. den ene er at stempelringene\skraperingene slipper olja forbi, da vil den bruke mye olje, det andre er at det kan vere sprikker i toppen! eller defekt topp pakning, men vist den var sånn før du overhalte toppen er det nok ikkje topp pakningen, regner med du teitet boltene med momen i riktig rekkefølge
Ettertenning Skrevet Januar 31, 2005 Skrevet Januar 31, 2005 er det vatten i olja eller olje i vatnet? Grå graut lignende sak! ?
Gjest Skrevet Februar 1, 2005 Skrevet Februar 1, 2005 det skal gå bra å ta ut stemplene fra undersiden. men oljepumpen må du ta av kanskje
Haugen Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Skrevet Februar 1, 2005 kjører på syntetisk olje. 10-40. Skal ikke være sprikker i toppen på den nei.
Haugen Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Skrevet Februar 1, 2005 oljen er fin den. helt slik den skal være.....pakningene er også tatt.
Ettertenning Skrevet Februar 1, 2005 Skrevet Februar 1, 2005 da er det nok stempelringene som må skiftest, men det er nesten umuli og si om det er sprikker i toppen, mangen ganger er det umuli og se, da må du trykk teste toppen! eg har brent meg på det før!
M6 Bjørn Skrevet Februar 1, 2005 Skrevet Februar 1, 2005 kjører på syntetisk olje. 10-40. Skal ikke være sprikker i toppen på den nei. Regner med att motoren din har gått nokså langt? Du trenger ikke syntetisk olje på en såpass gammel motor,hadde jeg vært deg hadde jeg først prøvd en mineralsk 15/40 olje eller en halvsyntetisk 15/40 olje. Det værste som kan skje er att du faktisk kan få et dramatisk mindre oljeforbruk....Og en del kroner spart.
Ettertenning Skrevet Februar 1, 2005 Skrevet Februar 1, 2005 min mening er vertfall at er det en motor som trenger god olje så er det gamle motorer! men det finst sikkert gode mineraloljer da
P. Felgen Skrevet Februar 1, 2005 Skrevet Februar 1, 2005 Spiller det noen rolle at motoren bruker litt olje? Olje er da ikke så dyrt? Bare kjøp den på biltema. ref. tidligere diskusjon om olje.
Gunnar Skrevet Februar 1, 2005 Skrevet Februar 1, 2005 Det spiller vel ingen rolle om motoren bruker litt olje, men 1 liter per 25 mil er ikke litt...
hagenisse Skrevet Februar 2, 2005 Skrevet Februar 2, 2005 Er noe psykisk her. Har liksom følelsen av at motoren synger på siste verset.
P. Felgen Skrevet Februar 2, 2005 Skrevet Februar 2, 2005 hmm..ok.....1l olje pr. 25 mil er vel temmelig drøyt......blir fort kroner av sånt...selv om man kjøper olje på biltema. Blir fort en to tre store lapper i året.
M6 Bjørn Skrevet Februar 4, 2005 Skrevet Februar 4, 2005 På eldre motorer har jeg brukt Pennzoil delsyntetisk olje med godt resultat så jeg anbefaler det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå