Gå til innhold

Fuskete på våte / sørpete veier.


Mirakulix
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Når det er våte veier (vann eller sørpe) så begynner bilen å fuske noe så til de grader. Den lugger og til tider er den på god tur til å kveles.

Dette skjer KUN når det er bløtt ute.

Jeg tror det kan være fordelerlokket. For det er helt umulig å kjøre i oppover bakke når den fusker. Kan kjennes ut som den kjører på 2 av 4 plugger, så den klarer ikke å ta seg oppover. Kan være noe overspenning som skjer, siden vann leder strøm veldig godt..

(Ble forresten stående på E6'en i går :oops::oops::oops: )

Ellers så skal jeg sjekke pluggene idag, se om noen av dem er gåen.

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første vann leder ikkje strøm veldig godt!! Vann leder ikkje strømm i det hele tatt vist det er sterilt! men med en gang det kommer drit eller salt ilag med vannet kan det lede strømm!

Tror du skal sjekke plugg ledninger fordeler lokk og rotor, evt spraye litt med crc og se om det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Fortsettelse..

Jeg har nå skiftet ut fordeler-lokket med ny rotor, og bilen fusker enda ved våte dager.

har ikke lyst å kjøpe nytt tennkabelsett før jeg vet at det som er feilen. (1600,-)

Må vel kanskje sjekke jordingen til coilen da.[?]

Noen andre idéer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser det ut inni fordelerlokket?

PS: Biltema hadde rimelig tennpluggkabelsett til min. Det ser helt kurrant ut. Kostet vel noe under 400,-.. mot et par tusen hos GS. Kjøpte fordelerlokk og rotor også der, står "Anm: Bosch" på det. Sparte en del hundrelapper der også, og det er identisk med det som står på, antakeligvis original Bosch (ref anmerkningen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...