Gå til innhold

Bot - like greit først som sist!


skillbill
 Share

Anbefalte innlegg

Bøtesatsene har blitt ganske drøye nå ja.

en liten oversikt: før nå

Brudd på vikeplikt: 4000 5200

Ulovlig forbikjørin: 4000 5200

Kjøring i kolektivfelt: 3200 4200

Kjøring mot enveiskjøring: 3200 4200

Fartsbøtene er også økt dramatisk.

Aftenposten har også avslørt at de nye bøtesatsene ble vedtatt for å ballansere statsbudsjettet. Og det er opplest og vedtatt av ekspertene at dette har meget meget liten betydnig for trafikksikkerheten. Mao. dette er bare en enkel måte for styringsmaktene å få inn penger på.

Ta en titt på www.bilaksjonen.no da folkens :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror løsningen er å si at man er narkoman visst man blir stoppet og forsøkt bøtelagt. I tillegg er man selvfølgelig på vei til nærmeste bilauksjon for å selge bilen (trenger mer penger til dop) og er litt sent ute. I et slikt tilfelle er det sikkert mulig å lire utav seg litt dritt også uten at det skulle få noen følger.

Myndighetene/Politiet er i mange tilfeller kun ute etter penger og da tar de de ifra de som er det enkleste byttet, nemlig bileieren. De fleste som kjører bil vet jo godt at hver dag de er ute på veien er de lovbrytere av et eller annet slag (dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men de fleste av oss) og med slik kriminell bakgrunn åpner vi glatt lommeboken når vi slipper unna med kun noen tusenlapper og tenker på alt det gale vi har gjort i trafikken tidligere uten at det ble oppdaget..

Dette er nok bare begynnelsen! Snart kommer det mange flere fotobokser, fotobokser blir samkjørt og måler gjennomsnittshastigheten din, bøtesatsene blir sikkert større, prikkene blir flere osv. osv..

Heia Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å få bot idag, jeg skulle kjøre ut av bensinstasjonen og på andre siden av gata, venta på at andre billister på veien skulle kjøre forbi så jeg kunne komme ut på veien, så kjører en poltibil forbi og stirrer på meg no jævlig, og kjører inn i bensintasjonen og mot meg, så tenkte jeg faennnn sikkert bot for belte eller no, plustelig kjører en grom honda prelude i høy hastighet med den grom lyden som fikk alle til å snu seg, på meg blålys kjørte politiet etter han, hahahaha tenkte jeg slapp bilbelte boten,hondaen redda meg- :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...