Gå til innhold

Bot - like greit først som sist!


skillbill
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja.. da var det gjort! Samme dag som bøtesatsene går opp, blir jeg tatt for å kjøre på rødt! kjøring på rødt i seg selv utgjør nå altså den nette sum av 4200 NOK! som om ikke det skulle vært nok fikk jeg 500,- i tillegg for å skrike ut min mening!! 4700,- i alt! det er jo billigere og slå ned noen på byen! tenk på hva slags signaler dette sender ut? men men, bota er uansett betalt, og regler er regler, de har vel kommet for å bli..

Til admin/moderator: mulig denne -tråden er litt unødvendig, eller den skulle vært en slags "under-tråd" et annet sted, MEN jeg følte bare for å få sagt det, og gjøre tråden mest mulig synlig, raskest mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aguilera, før var forelegget på 3000kr for kjøring mot rød lys - satt opp til 4200kr. Samme sats er det også for kjøring i kollektivfelt.

Denne økningen som nå har kommet har ikke blitt tatt med trafikksikkerhet i øye, men for å drive inn penger til Statsbudsjettet - mao skatt på straff. Kunne de ikke heller kuttet litt i dagpengene hos de som sitter fenglset heller??

Om forelegget koster 3000kr eller 4200kr - ingen blir mer skremt for det er sure penger uansett så trafikksikkerhetsmessig får dette ikke mye utslag. Nå kan det koste nok til å velte en normal familieøkonomi hvis mor eller far kjører for fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, var da ikke for lite det skulle stige heller....

Men di derre høye bøtene kommer jo ikke til å hindre folk i å kjøre `galt`i trafikken... Di bare lager livet surt for oss som skulle ver litt uheldige å gjør en feil!

Og at vi ikke får låv å si vår egen mening om det er jo helt på trynet!!!"!#¤&/() :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får også rabatt ved tyveri/innbrudd.

var jo oppslag forrige uke der tre personer holdt en fjerde person fanget i nesten ett døgn (=frihetsberøvelse/kidnapping)

Det ble i denne perioden utøvd fysisk vold/psykisk terror...

Han ene fikk 6mnd ubetinget, de andre to 180dagers samfunnstjeneste... De fikk rabatt fordi de "hadde hatt en vanskelig oppvekst..."

Jeg tror ikke noen hadde reagert på bøtenivået for trafikkforseelser hvis det var samsvar mellom størrelse og en mer riktig straff for annen kriminalitet - slik det er nå mister folk respekt for lov&rett og forakten øker. Ikke noe good spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøring på rødt gir FRA 4000-5200 kr! dømt utifra situasjon og sted osv! jeg kjørte i sarpsborg, østfold! nøyaktig hva den gamle satsen var veit jeg ikke, men det sies jo at bøte-satsene har gått opp _30 %_ ! at jeg fikk 500,- ekstra kan nok skyldes at jeg er dårlig til _si ting på en pen måte_! jeg var kanskje litt høyrøstet og frekk ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjørte du på rødt?

..jeg kommer inn mot krysset, lyset er gult (på vei til rødt), jeg girer fra 2. og opp i 1, men bomgirer, jeg gir gass og da jeg har fått den skikkelig i gir og gasser på ut av krysset, så har det forlengst blitt rødt lys! jeg var allerede inne i krysset (på gult lys) da jeg tenkte at hvis jeg gira opp så får jeg litt bedre "accs" ut gjennom krysset! dette forklarte jeg også til snuten, fordi de spurte om -hvorfor-, de òg! noe bedre forklaring har jeg ikke, det var rett og slett dårlig timing og bomgiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...