Gunnar Skrevet Februar 1, 2005 Share Skrevet Februar 1, 2005 Noen som kan sjekke eller vet om det skal være noen pakning i lokket på ekspansjonstanken? Bilen min er en 520i med ekspansjonstanken på radiatoren, så det hadde vært best å få vite det fra noen med lik setup, men er kanskje likt på flere... Grunnen til at jeg lurer er at jeg har fått redusert lekkasjen i kjøleanlegget, men det er alltid en del trykk i systemet når jeg åpner lokket. Lurer litt på om pakningen i lokket faktisk ikke skal være der (vi trodde den manglet, så far laget en). Kanskje det er meningen at den skal "puste" litt der?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 1, 2005 Share Skrevet Februar 1, 2005 Blir jo dannet trykk når motoren er i gang... Det pluss varmen er jo en av grunnene til at en ikke skal åpne radiator/ekspansjonstanken når motoren er varm. Men husker fra E30 min at det som regel blir litt "brus" lyd når en åpner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjonsvik Skrevet Februar 1, 2005 Share Skrevet Februar 1, 2005 Er pakning der på min ja.. Tror ikke det skal "puste" så mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2005 Ok, takker gutta! Er klar over at det blir trykk, og jeg åpner aldri lokket når motoren er varm, men når jeg åpner lokket når bilen har blitt helt kald (dagen etterpå f.eks.), så stiger alltid nivået i ekspansjonstanken ganske mye. Jeg ser lekkasjen i anlegget (det dryper saakte ut av den tykke slangen nede til høyre på radiatoren), men selv om jeg trekker til slangeklemma fortsetter det å lekke litt. Begynte å mistenke om det er for stort trykk i anlegget som gjør det. Men får kanskje bare "krype til korset" (tappe ut kjølevæska og bytte slange og slangeklemmer, samt sjekke at det ellers ser bra ut) og gå gjennom hele luftehelvetet på ny (har lite lyst)... Men rekker det ikke til lørdag... til isbanekjøringen. Usikker på hvor mye den lekker. Etterfyller vel max en desiliter eller noe en gang i uka eller noe nå, men kjører så lite. Sist jeg kjørte langt mangla det mange liter. Drit! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 2, 2005 Share Skrevet Februar 2, 2005 Sist jeg kjørte langt mangla det mange liter. Drit! Og jeg leste det der uten punktum. heh. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå