Gå til innhold

Problemer med klima aut. på 1991 E34!


earl-t-james
 Share

Anbefalte innlegg

kommer bare kaldluft uansett , vifta går bare på ett stille uansett hvor mye jeg vrir å vender! (eneste på siste knettet da går den på full hyler)

lufta kommer bare ut over alt å jeg får ikke stilt den heller uansett hva jeg trykker på.. skjedde bare plutselig en morgen jeg tok bilen..

noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifta øker ikke farten før den kan gi litt varm luft, så lenge du bare får kaldt er det nok derfor. Slik var det på min 745i 1982 mod. Hvis bilen var kald og jeg skrudde på vifta gikk den først bare på tomgang, så økte den gradvis farten etter hvert som kjølevannet ble varmere, men kunne jo tvangskjøre den på fult slik du sier. Men aner ikke hvorfor du bare får kald luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som hvet hva en sånn styre enhet med til klima automat evt. koster viss jeg må ha ny? ny/brukt?

eller blir det billigere å levere den inn til reperasjon...

Jeg måtte bytte dette "sverdet"på en 735 jeg hadde det var nokså dyrt ca 1500,-

Men du må kanskje bytte den motstanden og den er nok langt billigere.

Det er ikke noe å prøve å reparere tror jeg,kjøp nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har en e32 91 mod med klima. Forunder meg ikke om dette er nogenlunde likt det du har....

Foran førerplassen i motorommet tett opp til torpedoveggen sitter det en dobbel elektroventil. (under et svart plast deksel)Denne styres ved hjelp av temeratur reguleringa inne i bilen. ;Meningen med disse ventilene er at du skal kunne regulere mengden varmt vann til høyre og venstre side i bilen. Under denne ventilen sitter det også en el. pumpe. Denne skal holde sirkulasjon i gang når motoren går på tomgang f. eks ved køkjøring. I følge BMW er det vanlige feil at disse ryker.

Sjekk om alle slanger sopm går inn og ut av disse ventilene er varme når motoren er varm. Sjekk om det er spenning på alle kontakter. Pumpa tror jeg du kan høre om går eller ikke.

Jeg tipper du finner feilen her Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for tips å svar.. skal prøve senere.. jævli kaldt å kjøre uten varmluft.. å bilen dogger en smule i tillegg. kjedelige greier..

men er der eller er der ikke sverd på denne typen? det er den typen som har trinnløs vifteregulering.. står i en 1991 535..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...