Kenzuke Skrevet Februar 11, 2005 Share Skrevet Februar 11, 2005 Driver å lurer på om jeg skal kjøpe en BMW 520i 24V (1991mod). Den nåværende eieren (selgeren) sier at den har grom lyd, men det skal vistnokk bare være bakpotta som er litt skrall Noen som har tips om eff.anlegg / bakre potte som lager LYD? Er ikke spesiellt opptatt av effekten anlegget måtte lage, men lyden er jeg veldig opptatt av Vil ha høyest / grommest mulig lyd! Takker for alle svar! btw. Er ny her på forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Februar 11, 2005 Share Skrevet Februar 11, 2005 ac shnitzer men der må du betale for lyden og. d er helt sinnsykt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2005 Ok, takk Er det sånn at den "snerrer" litt når man gir på? Eller forsvinner lyden med turtall? Mente du AC Shnitzer bakpotte eller hele greia? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Februar 11, 2005 Share Skrevet Februar 11, 2005 ac shnitzer har rør helt frem til mellom potta(katt) den fjerner du og setter ind noen rør biter istede. en 325 e30 høres ut som en 3,6 m5 liksom. den blir skikkelig hissig og du hører god lyden på turtall. jeg har slik på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2005 Okei, så man må bynne å trikse litt for å det på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Februar 11, 2005 Share Skrevet Februar 11, 2005 nei. passer rett på vist man vil ha katt da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2005 Katten minker lyden, derfor må den vekk Men når jeg har sotte på dette anlegget, uten katt ... Da blir vel det heller vanskelig å få den igjennom EU? Edit: Jaja, man kan ikke få i bøtte å spann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goranimo Skrevet Februar 11, 2005 Share Skrevet Februar 11, 2005 Har du KN filter vet du at helt på toppen av turtallen får du en ekstra grom lyd. Tar du vekk katten med lyddemper slik at du bare har lyddemper bak, får du den samme lyden fra ca 4-5000 og det er rått!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 11, 2005 Share Skrevet Februar 11, 2005 Du bør ikke få for mye lyd heller, man kan liksom ha mer lyd i en M5 enn i en 520. Det er ikke så tøft når man hører en rå motorlyd og man snur seg og titter, og ser en bil som knapt beveger seg bare for å ta litt hardt i. Men så mye lyd blir det vel ikke, verre med Camaro med 5.7 liters V8 og 180 hk samt rake rør, et fæla brøl og en bil som ser ut som om den er på søndagstur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 11, 2005 Share Skrevet Februar 11, 2005 Vil anbefale Ac Schnitzer komplett effektanl. + grenrør. Dyrt, men gir ekstrem lyd og et sinnsykt pådrag fra ca 4500 omdr. Verd pengene spør du meg. Men er du kun ut etter lyd, billigst mulig, så er det bare å ta fram borre maskina da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2005 Haha, det med borremaskina tror jeg at jeg dropper! Grenrør ja .. hmm... Er sånn halvveis blank på slikt, så må bare spørre; er grenrøra de bøyde rørene som går helt inn i motoren? Det vil si at et komplett eff.anlegg med grenrør er effektanlegg fra tuppen av bakpotta til helt under panseret ... ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 11, 2005 Share Skrevet Februar 11, 2005 Effektanl = midt potte og bakpotte + tilhørende rør. Grenrør = byttes ut mot eksos manifolden. Forgreiner seg ned til rørene som kommer fra midtpotta/kat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2005 Tusen takk, bra forklaring BalleKnalle Da hadde jeg alså halvveis rett, minst! Sitter å leiter igjennom webshop etter webshop nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2005 Forresten, tror jeg dropper powerfilter greia ... Hørt så mye rart om slikt.. Hadde powerfilter på en moped engang .. blei bare fullt av skjit neddi der .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 11, 2005 Share Skrevet Februar 11, 2005 Slike filtre er vel diskutert i det lange og breie... Hvis du leiter litt på forumet så finner du flere tråder om det temaet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå