Gå til innhold

318i som ikke er villig på turtall


ivanskjavik
 Share

Anbefalte innlegg

har en 318i 92' mod som ikke vil gå ordentlig på turtall over 4000rpm.

d virker som den ikke tenner på alle 4 cylindrene. (brummende/gurglende lyd).

Noen ganger må den stå å bakke på tomgang i opptil 10 sek før den kommer tilbake til normal gange. har lekkasje testa motoren, fant da 30% lekkasje på 1 & 4 cylinder. men d jeg lurte på er om noen vet hvordan symptomene er hvis d er høy lekkasje på noen av cylindrene?

har en kompis som hadde 70% lekkasje på en bil men den gikk over hele turtallsregisteret uansett. på min bil merker man at motoren nærmest bremser opp litt når den treffer 4000.

den er villig når motoren er kald, men med engang den begynner å få litt motortemp så tuller den og avogtil vil den ikke mer enn 3000rpm.

har sjekket de fleste målerne på innsprøytninga å tenningsanlegget, ingen viste noe feilverdier. sjekka også rotor og fordeler lokk og de virka veldig bra.

Har endel ventiltikking fra noe slitt kamaksel og vippearmer.

noen som har vært borti slike symptomer før? lurer på om det er noe vits å overhale motoren hvis ikke det er dette som forårsaker denne feilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 100% sikker på at du har lekk ?

Sikker på at dette ikke er noe som kan løses med noe så dumt som og bytte tenn plugger ?!

Går bilen urolig på tomgang ?

Hvis ikke dette fører fram, bit i det sure epple og få noen som kan Bmw til og se på den !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi sjekket flere gang, får lekkasje når stempelet er på topp å ringene treffer slitekanten i cyl. er en som har overhalt motoren før jeg kjøpte den å han har nok mest sannsynlig ikke mattet ned eller honet bort slitekanten når han byttet ringene å da vil de ikke passe inn....

Har byttet tennplugger, tennkabler, lamdasonde, bensinpumpe, dyser, bensintrykksreg., luftfilter, bensinfilter..

bilen går veldi fint på tomgang.

har hatt mange til å se på bilen men ingen som kommer frem til noe lurt.

men har tenkt en del på vippearmer, kam og hydr.løftere i det siste, for de er veldig slitte. er det mulig at det kan bli noe tull med disse under press slik at de ikke vil fungere normalt siden de er litt slitne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ville kanskje sjekket eventuelle vakuumslanger som styrer tenninga. På min sitter det iaffal en vakuumslange på selve fordeleren. Dernest om tenningen flytter seg riktig ettersom turtallet øker. Sitter vel også en giver mot svinghjulet som har med den elektroniske tenninga å gjøre. Løse vakuumslanger kan skape mye hodebry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...