Bmw323i Skrevet Februar 11, 2005 Share Skrevet Februar 11, 2005 er det noen her som vet hva forskjellen mellom 323i og 325i er? snakker om e30. En ting er jo at det er 20 hk i differanse på de, men hvordan er holdbarheten på de forskjellige? er det forskjell i toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Februar 12, 2005 Share Skrevet Februar 12, 2005 M20B23 er en B20 med samme borring, men lengre slaglengde. Toppen og blokka er identiske på disse to motorene. M20B25 har større borring og slaglengde. Toppen har større kanaler og ventiler enn B20/B23. Den utlimate M20 sugemotor er en B25 med org. borring(84mm) og 2.7 liter stroker veiv. En slik motor kan gi ca 215 hvasse HK og kan bygges av orig BMW deler! En M20B27 ETA med 122/129 hk kombinert med rette stempler/råder og topp/kam er gromt! En slik løsning er veldig lik Alpina M20B27 som har 211 hk originalt. Mere info på ombygging fra B27 ETA 215HK finner du på http://www.m335i.com/rubrik.cfm?cid=10 Det enkleste er vel egentlig å få fatt i en Alpina B27 fra Tyskland og omegn skal du ha en kjapp E30 med sugemotor. NB: LYDEN ev en slik motor med konisk filter og effektanlegg er så rå at ord blir fattige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Februar 12, 2005 Share Skrevet Februar 12, 2005 leste på trimchip.com eller noe at det ikke er så mye forskjell på orginale 325i og 323i..for det var slurv hos bmw, så 325en kjører ikke optimalt. Men med en chip vil du drastisk forbedre aks og drag på 325en i forhold til 323en... Men er ikke helt sikker. Sjekk www.trimchip.com på chip for 325i så tror jeg det står noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Februar 12, 2005 Share Skrevet Februar 12, 2005 323 er også lettere enn 325, noe som også gjør prestasjonene mer like Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Februar 12, 2005 Share Skrevet Februar 12, 2005 noen som kan skrive hvilken råder man skal bruke vist man skal bruke når man skal bygge seg en 2,7. jeg har diesel veiv og diesel råder men jeg vet ikke va jeg skal bruke. skal bygge av 2,5 motor fra e30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Februar 12, 2005 Share Skrevet Februar 12, 2005 En i BMWCCN som har kontroll på dette. Sjekk http://home.netpower.no/pberg/Mahle_m20.html i tillegg til den tyske siden over Mere nøyaktig på denne linken http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... eite34.htm om du er stødig i tysk...Den beste løsningen er tydeligvis å bruke diesel veiv og spesial stempel etter det jeg kan forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdfdsfds Skrevet Februar 12, 2005 Share Skrevet Februar 12, 2005 Hvor ligger chipen i en 88 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3TR Skrevet Februar 13, 2005 Share Skrevet Februar 13, 2005 Chippen ligger inne i motorstyringa, eller hjerna om du vil. Ta kontakt med www.trimchip.com og du får vite alt du trenger. Vet om flere som kjører med chip derfra som er fornøyde, prisene er jo bra også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet Februar 13, 2005 Share Skrevet Februar 13, 2005 Hvor ligger chipen i en 88 325i ligger i hjernen som ligger i hanske rommet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 14, 2005 Share Skrevet Februar 14, 2005 Tror nok du må lete bak hanskerommet for å finne hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå