Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som vet hva forskjellen mellom 323i og 325i er? snakker om e30. En ting er jo at det er 20 hk i differanse på de, men hvordan er holdbarheten på de forskjellige? er det forskjell i toppen?

Skrevet

M20B23 er en B20 med samme borring, men lengre slaglengde. Toppen og blokka er identiske på disse to motorene. M20B25 har større borring og slaglengde. Toppen har større kanaler og ventiler enn B20/B23. Den utlimate M20 sugemotor er en B25 med org. borring(84mm) og 2.7 liter stroker veiv. En slik motor kan gi ca 215 hvasse HK :) og kan bygges av orig BMW deler! En M20B27 ETA med 122/129 hk kombinert med rette stempler/råder og topp/kam er gromt! En slik løsning er veldig lik Alpina M20B27 som har 211 hk originalt. Mere info på ombygging fra B27 ETA 215HK finner du på http://www.m335i.com/rubrik.cfm?cid=10

Det enkleste er vel egentlig å få fatt i en Alpina B27 fra Tyskland og omegn skal du ha en kjapp E30 med sugemotor.

NB: LYDEN ev en slik motor med konisk filter og effektanlegg er så rå at ord blir fattige ;)

Skrevet

leste på trimchip.com eller noe at det ikke er så mye forskjell på orginale 325i og 323i..for det var slurv hos bmw, så 325en kjører ikke optimalt. Men med en chip vil du drastisk forbedre aks og drag på 325en i forhold til 323en...

Men er ikke helt sikker.

Sjekk www.trimchip.com på chip for 325i så tror jeg det står noe..

:roll:

Skrevet

noen som kan skrive hvilken råder man skal bruke vist man skal bruke når man skal bygge seg en 2,7. jeg har diesel veiv og diesel råder men jeg vet ikke va jeg skal bruke. skal bygge av 2,5 motor fra e30. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...