Divine Skrevet Februar 13, 2005 Share Skrevet Februar 13, 2005 Jeg ønsker og få trukket bilen mer på turtallet ! Her er grunnen : I dag 13.02.05 ,var jeg og fruen på tur ned langs svenske siden. På 4 felten dukket en 318 is cupe opp, og han var hvist villig til og kjøre litt fra 130 -150 var det så vidt jeg ålet inn på, men etter 150 km kom 6'ern og jeg la han lengre og lengre bak! Så midt opp i all kosen, hørte jeg en nedgang på motoren og så på turtelleren, den stod på 6500 rpm og bilen ville ikke mer (215/18 kmt på nål) , dæven og jeg ble skuffet !! bilen hadde jo enda ikke nådd rød merkinga Så hvordan får jeg bilen til og komme seg litt hvidre ? Jeg var jo rævhåret fra 220 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 13, 2005 Share Skrevet Februar 13, 2005 Nå har vel en 320 toppfart på 214 eller noe. Så hva gjør du? Skaffer deg en annen bil... og en annen hobby.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 13, 2005 Share Skrevet Februar 13, 2005 For det første er det vel ikke så kjempe ansvarlig å kjøre i 200 km/t på veier som ikke er merket for det? ( f.eks Autobahn). Du kan sette ditt eget og andres sitt liv i fare... For det andre har en fabrikksny 320i 91modell en toppfart på 214km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Februar 13, 2005 Share Skrevet Februar 13, 2005 Få deg større motor eller trimme? Er vel luftmotstanden som gjør at du ikke fikk noe høyere hastighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Februar 14, 2005 Share Skrevet Februar 14, 2005 sorry mack bilen din går nåkk ikke fortere. kjøp deg en 325motor du tenker jeg så blir d liv i leiren. ps. vær vertfall aleine i bilen når du skal teste den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Februar 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2005 he he, dama elsker fart.. og tro meg jeg kjører ikke fort med mindre det er vei for det!!! og 4 felt mot gjøteborg er ekstremt nydelig.. Var ca 1 mil rett slett, uten hompler, med jorder på begge sider. Sperre vaiere mot motgående felt.. Du så alle biler som var på hele sletta, og da finnes det ingen fare for og trekke bilen opp mot max fart !! Hadde dette vært en 2 felt med skog kanter og fare for dyr i vei banen, dårlig sikt, motgående trafikk ect hadde jeg aldri gjort det!! , uansett fant ut at det er ECu'en i bilen som setter stopperen der. Bilen skal ikke gjøre mer en 215 ! med trimchip går sperra på turtall i stede, og bilen kan da gjøre 220 vandringen fra 140 -200 vil være like rask som bilen nå vandrer fra 140-180 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Stian_ Skrevet Februar 17, 2005 Share Skrevet Februar 17, 2005 Gå inn på www.esstuning.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet Februar 17, 2005 Share Skrevet Februar 17, 2005 Som du har funnet ut så er turtallet elektronisk sperret. Trimchip vil øke denne grensen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Februar 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2005 Finner ikke bmw e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpina b3 Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 på tide før b3 eller m3? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Tror du virkelig Divine, at bilen din blir like rask fra 140-200 som den i dag er fra 140-180? Bilen din bruker og vil bruke såååå lang tid fra 180-200 at det er umulig å ta inn den tiden fra 140-180. Men dette kan nok kanskje stemme bedre : 130-180 blir som 140-180. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 Som du har funnet ut så er turtallet elektronisk sperret. Trimchip vil øke denne grensen. Turtallet ja, men han sier jo han ikke når turtallssperra.. Divine, Jeg har ingen tro på at bilen er sperra på 215km/t. Bortsett fra turtallssperre er det nok ikke noe som sperrer. Den klarer sannsynligvis ikke å dra helt til sperra i 5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Februar 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2005 Kjenner annen som har 320 cupe, det gikk helt fint og dra den opp til 220. Han chippet bilen hos en fyr inni østfold, nr finner dere i bilsport . Snakket også med han som ordner chip på bilen, bilen sperre hvist på det den fra fabrik skal kunne greie, dvs 214 kmt. Da er du nesten på rødmerke og med chip kan du trekke bilen opptil 6800 rpm (dvs opp mot rødmerke) bilen vil da nå 220, selvsagt hvil dette ta tid, har også testett en 320 i med chipp, merka kun forskjell etter 100. Vi kjørte ikke i mer en 200 kmt, men vandringen opp til 200 var en god del kvikkere en på min. Vidre har jeg kn kallfilter på bilen og efekt anlegg fra manifold og bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 vist det er norske veier dere kjører på og norske forhold så vil eg minne deg på at det er greit for meg at du dreper deg sjøl og kanskje greit for deg, men den dagen du tar noen andre med deg i døden er det ikkje greit. Husk det er ikkje bare dit eget liv du setter i fare men også andre sine liv. Husk det!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpina b3 Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 over 150 med vinterdekk er ikke så lurt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå