528i Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 er litt skeptisk til dette. kom det ikke en ny type bensis på markedet for 8/10 år siden som skulle være så bra! som senere viste seg å være årsaken til mange motorhavari? var vel enkelte nyere volvoer som ikke tålte den bensinen eller nå? så den ble tatt av markedet igjen. er ikke sikker, syntes bare å minnes at det var noe en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 Hydrotexaco har hatt det samme i flere år (clean system3 heter det) å det koster ikke noe mere for bensinen av den grunn. jeg tror ikke noe på dette Vpower greia, det er nok bare en salgsgimmik. Nei jeg jobber ikke på Hydrotexaco Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 Statoil har også sin variant, Statoil Optima. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 tror neppe ferrari f1 bruker 95 oktan v-power da..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 Det gjør den HELT sikkert ikke, men en variant av selve rensemiddelet kan nok kanskje finnes også i den bensinen. Forøvrig melker jo Shell samarbeidet med Ferrari F1 for det det er verdt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 Alle oljeselskapene har vel sin versjon av dette.. Den har sikkert sin virkning som rens over tid, men jeg har lest diverse tester av disse bensinene (i blader som Motor og Bil) og jeg tror samtlige konkluderte med at noen effektøkning det fikk du ikke. Faktisk mener jeg og huske at effekten på et par av bilene de testet gikk noe ned ..her er det snakk om minimale tall da..(0,5-1 hk).. De testet da også bare på små motorer 1,4-1,8. Muligens virker den bedre på større motorer? Men det skader nok ikke motorn nei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasf Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 at man idet hele tatt forsøker å gjøre noe med kvaliteten på bensinen i Norge er jo bra. For faktum er jo at Norge som en av verdens ledende oljenasjoner importerer bensin til eget forbruk som er av mildt sagt elendig kvalitet. Shell skal ha for det geniale trekk at de har klart å lage en ensartet og udifferensiert vare som bensin om til en merkevare som vi faktisk sitter og diskuterer her. Genialt sier bare jeg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 Shell V power gir IKKE mer effekt utover det motoren har fra før, men om ventilene er nedsotet kan man få tilbake den effekten som var der før,eller hindre at de soter seg. Tror ikke det har effekt i det hele tatt om man stort sett kjører på landevei, da holder ventilene seg rene uansett. Står man og stanger i kø hver dag til jobb derimot soter det mer på ventilene og det er nok for disse virkningen kan være av betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 de har også testet v-power i tyskland, og der testet de den på mange biler over tid. testen som ble utført av motor ble vel bare testet på noen få biler og kun en tank. i tyskland ble det konkludert med at v-power virket. det var et uavhengig forbrukerprogram(?) som utførte testen. importøren av toyota anbefaler også v-power, serlig på eldre corollamodeller som hadde problemer med avleiring på disse motorene som nevnt tidligere, så er det ferrari og shell som har jobbet sammen for å utvikle v-power. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 tror neppe ferrari f1 bruker 95 oktan v-power da..... Det gjør de nok ikke Men de bruker racing bensin fra Shell. Denne er laget unik for Ferraris F1 bil. Det ble jo avslørt i fjor at Shell hadde klart å lage en bensin som var lettere enn konkurrentenes Og som sagt tidligere i tråden, får de som ikke har fått det med seg; V-power øker ikke effekten på bilen din! Du kan få inntil 10% bedre gasspådrag ved bruk av V-power. Det kommer ann på hvordan motoren din er i utgangspunktet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 hva er 10% BEDRE gasspådrag? 50-80 i 4,gir f.eks? eller? 10 grader forskjell på utetemperatur gir en merkbar forskjell på effekt. skulle godt tenkt meg å sett testpapir på en gammale kvardagsbil der ja.. fyll 98 oktan å drit oppi den v-poweren!! tror de fleste her inne køyrer såpass aktivt at nedsoting ikkje er et problem. de fleste biler fra 89 KAN bruke 95 oktan, men BØR bruke 98 oktan for optimal effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 shell.kundesenter@ope.shell.com Her kan du få tilsendt HMS datablad o.l.. Men enig om at hvis du har en bil uten noe spesiell soting så får du bedre utbytte av 98 blyfri. Fyller det selv oxo... Men det er jo kjekt å ha et alternativ... Kunne ønske at de innførte V-power racing 99+.. da hadde det sikkert blitt annen låt i pipa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 tøft med høgoktan ja!! veit ikkje hvor langt motronic innsprøytinga føyer seg med tanke på bankesensor å slikt men.. på e28 var det hvertfall en MEGET merkbar økning med racefuel.. 102 oktan syns ej å huske! stilte sikkert 10 grader tidligare tenning enn originalt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 Har prøvd v power på to biler selv, og en kompis prøvde det på bilen sin. På den golfen jeg hadde da merket jeg stor forskjel både på motorgange og motorlyd, den fikk også litt bedre gassrespons. På min e30 325 merket jeg ikke noe forskjell. Hadde disse bilene samtidig og fikk da samenlignet dette ganske bra. Da det ikke var servicehefte eller noen annen dokumentasjon på service/oljeskift på golfen regner jeg med at vedlikeholde før jeg kjøpte den var så som så, var ikke så veldig flink selv heller(er jo bare en golf). E30`n har ikke full servicehistorikk, men der det ikke er stemplet i boka var det med kviteringer på oljeskift minst to ganger i året, skifter selv også minst to ganger i året på denne+skifte av servicedeler/service. På min kompis 240 ble det en merkbar forskjell. Denne fikk ny olje 1-2 ganger i året + pluss nødvendig utskifting, ikke service. Dette ble som en ny bil etter et par tanker med v-power. V-power virker hvis forholdene er lagt til rette for det. Man for ikke mere effekt av, men man kan få tilbake tapt effekt som skyldes forurensninger/urenheter i forbrenningssystemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 16, 2005 Share Skrevet Februar 16, 2005 jamen det å tanke 95 oktan på en volvo 240 er jo galskap da.. veit de laget 240 litt oppå 90,tallet men likevell.. tror folk hadde fått litt meir utav bilene sine hadde de visst hva bensin var for no... på e 30 325'n merket du sikkert ikkje forskjell på lyd, for den stiller høgare tenning sjøl.. men hadde du klokka 0-100, på en presis måte. målt med 95 kontra 98 oktan hadde du nok ikkje tenkt tanken om å fylle 95 oktan igjenn.. ja,, den er litt dyrare.. meir rafinert.. men du slipper å gi så mykje gass.. trur nåkk det går opp i opp til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå