Gå til innhold

kan dette stemme? 220 km/t med en 318


jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er et bilde tatt inne i en e-36 , 318i på vei inn i lyskrysset i førde,sf.

tror dere bilde er ekte,eller er det manipulert? en 318 har oppgitt toppfart

på 198 km/t i følge instruksjonsboka,men det er ved 6500 rpm,men her er tydeligvis turtallsperra fjernet,eller flyttet til 7000,og da er det jo teknisk mulig å komme opp i den farten.men det merkelige er at temperaturen står så høyt. hva etror dere?

bmw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det funket ikke på min! (her e-36,320,94 mod,importert) holdt inne triptelleren,og tok på tenningen,men ingenting sjedde,bortsett fra at kilimetertelleren gikk opp fra 156000 til 336000 km et par sekund.

dessutener det ikke en busslomme der,men jeg og har en teori om at det er fake ja.du skal tross alt ha et stykke relativt bein vei for å få bilen opp i 220...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at han er på "full fart" inn mot et lyskryss burde jo være grunn nok for å tvile. Jeg håper ingen er gale nok til å holde den hastigheten i tettbygd strøk....

har en kamerat som kjenner han som gjorde det! han er ikke god i hodet!han er fra naustdal.men kjøring i førde sentrum i de hastighetene er vist ikke uvanlig... sprøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha viste faren min et sånt bilde engang som jeg tok, han klikka fullstendig.

og en 318i klarer ikke 220, fabrikkdata sier 209kmt, min fikk jeg opptil 195.

det var vel på turtallsperra? hvist du har fjernet turtallsperra så får du jo over 500 rpm mer,og det utgjør jo endel fart i 5.gir. bildet er sikkert falsk,men en 318 med 7000 rpm ville sikkert klart 220 på speedometeret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha viste faren min et sånt bilde engang som jeg tok, han klikka fullstendig.

og en 318i klarer ikke 220, fabrikkdata sier 209kmt, min fikk jeg opptil 195.

det var vel på turtallsperra? hvist du har fjernet turtallsperra så får du jo over 500 rpm mer,og det utgjør jo endel fart i 5.gir. bildet er sikkert falsk,men en 318 med 7000 rpm ville sikkert klart 220 på speedometeret

hadde ikke sperre på e36`en min, den klarte full omdreiningstall men den henta ikke ut flere krefter på full omdreiningstall, jeg tror ikke 318ville klart 220kmt.

fabrikkdataene som vi leser om tror jeg at gjelder kun strøkne biler med strøken og fin motor og ikke for pult motor. så ville den klart det fabrikkdatene sier, hadde den gjort mer enn det fabrikkdataene sier så har det sikkert hvert noen små modifiseringer i bilen.

men her har jo en sjåfør veldig mye å si også, hvordan han kjører, hvordan han girer,hvor fort han girer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo,det som er oppgitt er orginale biler.men en e-36 320 har oppgitt toppfart 214,men den ble målt til 219 med gps i tyskland.men husk også at det er litt misvisning på speedometer,og spesielt hvis du ikke har orginal dekkprofil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giring og sjåfør har ingenting å si på toppfarten. Flat pedal og tilstrekkelig langt nok rettstrekk så vil enhver sjåfør klare å få en bil opp i maks hastighet. Det eneste som spiller inn på sjåførsiden er om vedkommende tør.

Sakte Sakte Sakte man ligger i 80kmt.5gir og begynner å gi bånn gass ville det tatt litt langt tid,hvertfall for en 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...