Gå til innhold

lysdiode på speedometeret


jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ikke en lyssensor da vel? På E46 er det en slik rett ved lysbryteren på venstre side av rattet. Uansett hva instrumentlyset er dimmet til så vil det lyse med omtrent maks styrke i fullt dagslys, men dersom du har stilt det inn til å lyse svakt og kjører inn i en tunell så vil det dimmes ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurt på dette selv også, har ikke noe md at den tennes når maks hastighet er oppnådd?

jeg og hadde en teori om at den var for biler som var sperret på 250.men det er vel bare m3 som klarer.... men har aldri sett at det lyser,og dimmingen på instrumenta stiller du selv...kansje dimming til klokka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man stiller dimmingen selv, men i fullt dagslys så vil det i allefall på E46 og E39 lyse med full styrke selv om dimmingen er satt på minimum. Dette fordi de digitale displayene ikke lyser sterkt nok til å lese informasjonen dersom lyset er skrudd helt ned. De analoge klokkene med visere ser man selvsagt uansett.

:beer:OT: Dette var mitt innlegg nr. 1.000! :happybday:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurt på dette selv også, har ikke noe md at den tennes når maks hastighet er oppnådd?

jeg og hadde en teori om at den var for biler som var sperret på 250.men det er vel bare m3 som klarer.... men har aldri sett at det lyser,og dimmingen på instrumenta stiller du selv...kansje dimming til klokka?

Hørt rykter om at 328i har fartsperre på 236 km/t.

Den dioden er plassert på bunnen av skalaen på speedometeret så det ville vært veldig rart om den var til noe dimming da ville de plasert den ett annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...