Gå til innhold

Øhlins demperer til e36

alpina b3
 Share

Anbefalte innlegg

rc622_.jpg

Har du et fjærbein med en 40mm Bilstein innsats i, kan Kollvold lage en 40mm Öhlins innsats som passer i fjærbeinet. Prisen på denne demperen er 6700,- ink.mva. (tror det er pr stk :roll: )

Til forskjell fra konvensjonelle dempere som f.eks Sachs og Bilstein er Öhlinsdemperen fullt justerbar. Den kan gjøres stivere og mykere, både på kompresjon og retur, ved å vri på justeringsratt/skruer.

Det er vel noe av det beste innen dempere dette... Leste i bilsport når de hadde et prosjekt med en Opel kadett GSI. De kjøpte komplett kit fra Öhlins. De kostet ca 40,000,- svenske. Da var banetesting og optimal justering vha tester og datamapping inkl. i prisen....

Kollevold Rally Import AS ble i 2000 autorisert både som sereviceverksted og for bygging av nye dempere.

Som autorisert verksted for Öhlins Kit System, har de full tilgang på Öhlins "byggesett" og Öhlins omfattende database på demperinstillinger.

www.kollevold.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med øhlins demperer til e36?

Kjenner ikke til de.Men skal du ha på din B3,ville jeg ha gått for Bilstein som brukes i M-understellene til BMW.Har det selv og er veldig fornøyd med de :)

De demperne han snakker om er nok i en litt annen klasse enn Bilstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til de.Men skal du ha på din B3,ville jeg ha gått for Bilstein som brukes i M-understellene til BMW.Har det selv og er veldig fornøyd med de :)

Ok,mulig det :wink: Men snakker vi om f.eks Bilstein´s PSS9 kit som er høyde og trykkjusterbare coilover dempere så er det rimelig heftig,det er prisen også forøvrig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,mulig det :wink: Men snakker vi om f.eks Bilstein´s PSS9 kit som er høyde og trykkjusterbare coilover dempere så er det rimelig heftig,det er prisen også forøvrig :lol:

Var ikke PSS9 du refererte til men :wink:!

De skikkelig dyre er bedre enn PSS9 også tror jeg. Da kan de stilles inn på ørten forskjellige måter. Ikke bare trykket men retur og masse annet dill. Tror det var 3 forskjellige ting som kan stilles inn på demperne på motorsykkelen til broren min og da er ikke høyden medregnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilstein pss9 ser rå ut

prisen på dem?

Alpinan er litt myk(likte min peg 106 rallye den var passe hard eheheh)

Jeg fikk pris gjennom der jeg jobbet tidl. på PSS9 kit til 16000,-kr foran og bak.Jeg har kjørt B3 synes også den er litt myk,selv om du f.eks går for Bilstein Sprint Monotubedempere er disse mye "hardere" enn de du har nå.De er ikke justerbare og koster derfor en god del mindre,men er veldig bra synes jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...