brusern Skrevet Februar 17, 2005 Share Skrevet Februar 17, 2005 Hei, min første post her på forumet (sikkert ikke den siste nå når jeg har kjøpt meg bmw ).. Jeg kjøpte meg bmw her omdagen, (er opel frelst) men trengte en vinter bil, det gikk ca 2 dager så var den sykmeldt! . Jeg er vant til og ligge på turtalls sperra, noe som denne bilen tydeligvis ikke tålte, plutselig begynte den bare og gå på 3syl, jeg sjekke plugger/ledninger o.l alt var OK. Jeg tok til slutt av topplokket, og så fort at det var en ventil løfter på innsugs siden som hadde knekkt! Zz.. Begynte videre med og prøve og få denne ut, uten og ta av toppen. starta og hammre og slå på ventil løfter stanga(den stanga som ventil løfterene sitter på), noe som gikk rimelig dårlig i og med at den stanga var festa fast i boltene til toppen!.. &%(%# Hele dritte endte med at jeg, endte opp med og få: En løs kam axel, få ut den knekkte ventil løfteren på innsugs siden. Men klarte og knekke en til, men den var på exos sida Dette skjedde mens all banninga var på sitt heiteste .. Har nå fått ut begge ventil løfterene, men tipper jeg må bytte begge ventil løfter stengene (som ventil løfteren sitter på) har ikke fått de helt ut.. Noen bra måter og få helt ut de ventil løfter stengene på (har flytta radiator o.l..)? Noen som veit hvor jeg kan få tak i !!kjappt!! brukte eller nye billige deler? Noen som har noen bilder av hvordan denne oprasjonen egentlig skal gjøres? (nei, har ikke hayens boka til bmw ) Må jeg bytte topp boltene? Det er ikke umbrako el torx, da kan jeg vel bruke de oppigjen eller? Topp pakningen regner jeg med at jeg ikke gidder og bytte, iog med at jeg ikke tok av toppen, eller burde den byttes nå som jeg har skrudd opp topp boltene ? Takker for alle tips og svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusern Skrevet Februar 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2005 Hmm.. ingen som har noe tips eller hjelp og komme med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 17, 2005 Share Skrevet Februar 17, 2005 detta dere hørtest så sleggemekk ut att ej trur du skal sjå dej etter en annen motor å sette nedi.. men om du skal fikse den du har: kjøp kamsett på gs.. (sjå bort til høgre på denne sida) toppen må av. og ja du må ha ny toppakning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Februar 17, 2005 Share Skrevet Februar 17, 2005 Det er en fordel og spørr før du ødelegger!! p.s har motoren rett olje og fått den servicen den trenger tåler den og ligge på turtalls sperra i lange baner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusern Skrevet Februar 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2005 detta dere hørtest så sleggemekk ut att ej trur du skal sjå dej etter en annen motor å sette nedi.. men om du skal fikse den du har: kjøp kamsett på gs.. (sjå bort til høgre på denne sida) toppen må av. og ja du må ha ny toppakning. Hm.. Tja.. blei litt pisst.. men jeg har jo ikke slått og gått løs på selve toppen kunn ventil løfter stengene, og kammen har løsna så selve toppen, er jo ikke skada.. Men toppen har ikke løsna ifra blokka.. så tenkte kanskje det gikk bra og bare skru i nye topp bolter.. (kanskje det kunne blitt tett) Har prata litt med en inne her på forumet, han hadde det jeg trenkte i brukte deler, lurer på om jeg skal sattse på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusern Skrevet Februar 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2005 Det er en fordel og spørr før du ødelegger!! p.s har motoren rett olje og fått den servicen den trenger tåler den og ligge på turtalls sperra i lange baner! Hehe.. ja, er vandt til og skru opel.. regna ikke med at dette skulle være så mye klunder egentlig Motoren hadde nesten helt ny olje, 10 - 40 shell olje .. ventil løfteren knakk tvært av i støpe godset.. ikke særlig smart og lagge disse så svake veike (kunne vel laget de i stål?).. kjenner faktsik en til som har opplevd det samme med at disse knekker, etter hard turtall kjøring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 17, 2005 Share Skrevet Februar 17, 2005 Som mekaniker sier jeg et ord til denne typen skruing: LOL! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusern Skrevet Februar 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2005 Som mekaniker sier jeg et ord til denne typen skruing: LOL! det hjelper liksom ikke så mye mer, når man har jobba natt (ikke sovet) skal skru bil. Også hater jeg i tilegg den bilen jeg skal skru på.. da er det egentlig rimelig nødt til og gå til skogs...Har nå fått tak i brukte deler.. men ang topp boltene, noen som veit om dette er strekk eller ikke ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 strekk er det vell i alle bolter.. men det er vanlige 10-9 bolta originalt ja.. bmw anbefala skifting, men strengt tatt er det unødvendig.. har hørt nåkre historie om knekte bolta, men har aldri sett dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusern Skrevet Februar 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2005 strekk er det vell i alle bolter.. men det er vanlige 10-9 bolta originalt ja.. bmw anbefala skifting, men strengt tatt er det unødvendig.. har hørt nåkre historie om knekte bolta, men har aldri sett dette. Okay .. det tipper jeg at jeg ikke gidder og skifte de.. men hva blir momentet da? Og man får jo strekk og ikke strekk bolter f.eks arp lager jo topp bolter det ikke er strekk i.. de kan du skru ut og inn så mange ganger man vil,uten og måtte bytte bolter.. og når jeg skal sette dette sammen igjen .. lønner jeg meg på og sette inn kam`en først eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Februar 18, 2005 Share Skrevet Februar 18, 2005 kammen må inn først ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusern Skrevet Februar 19, 2005 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2005 Ok.. takk for mye god hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Februar 19, 2005 Share Skrevet Februar 19, 2005 hadde den tendensen til å ligge høyt på turtall, fikk aldri noen problemer med min, kanskje din var litt herpa fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grewling Skrevet Februar 21, 2005 Share Skrevet Februar 21, 2005 Hadde akkurat samme problemet faktisk. Endte med å bytte hele toppen. Har rep. manual for dette liggende i pdf-format om du er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Februar 21, 2005 Share Skrevet Februar 21, 2005 det er en fordel og montere ventiler og diverse før du setter på kammen da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå