Gå til innhold

Veldig off topic men, spm ang strømmforsyning


Ettertenning
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei eg har kjøpt meg nytt hovedkort abitkv8-max3 socket 754 og prossessor amd atthlon 64 3000+

problemet er at systemet er veldig ustabilt, plutselig restarter maskina av seg selv veldig ofte, og installasjon av windows går til helvette etter ei stund!

Men saken er at eg har ei strømm forsyning på 200w og i bruksanvisningen til hoved kortet står det minimum 300w så det eg lurer på er om at dette kan vere grunnen til at systemet er ustabilt og tregt til tider??

eller er det feil på hovedkort evt cpu og ramm?

P.s har bestilt 350 w forsyning

:cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var klar over at det kunne bli problemer men ville prøve og spare di 500 kr, menn menn har bestilt nå så da får vi håpe det holder med 350 w

http://prisguide.hardware.no/vis_produk ... t_id=22530

P.s kan systemet ta skade av dette?

og eg klarer ikkje og registrere noen spennigs fall på forsyninga men det er vel fordi pcen rebooter med en gang!

Skjermkortet heter Ati sapphire radeon 9200 se 128 mb ram, dette er ikkje så veldig bra men eg har det til eg blir nødt skifte

ekstremt kor kjapt eg fikk svar da, gikk faktisk ca 1,5 min så hadde eg fått 2 svar, imponert :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

systemet tar vanligvis ikke skade av dette. Du kan feilflashe windows og bios slik at du må formatere å oppdatere biosen. Men dette er høyst usansynlig. At systemet er uastabilt kan også komme av at du har for dårlig kjøling på prosessor. For varm prosessor vil bli veldig ustabil. AMD er forresten kjent for at man kan steke et egg på den, hvis man ikke kjøler den ned.

Sjekk temp. på ulike komponenter, skift strømforsyning så skal det gå bra.

Men litt sånn off topic...hvor i huleste fant du en 200 w strømforsyning? Tror det er det som står i min packard bell pentium 2 som samler støv i kjelleren... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 poeng til deg, den andre strømm forsyninga mi røyk og da hentet eg framm en gammel prøve kanin! :lol:

Men tempen på cpu er fin den varierer fra 22-50 c alt etter som bruker cool n quiet og guru brikken på hovedkortet, veldig bra vifte styring, system temp ligger på ca 35 grader og den andre kommer ik på navn ca 35 grader , så det er i orden!

men holder det med 350w??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...