Gå til innhold

Effektøkning på E36 320i!


Kimkim
 Share

Anbefalte innlegg

Som sagt , jeg stiller opp jeg ! Bilen har lavere utvekksling en 325'en og den har 172 hk Og bare 10 Nm mindre.. Du kjører nok fra meg etter 200 kmt (bilen min gjør ikke mer en 220 pga gira)

Du har jo høyere utveksling ikke lavere!

320i har lavere utveksling enn 325i (hvis begge er E36 hvertfall). Men dette med høy/lav utveksling er ofte misforstått, siden man skriver differensialutveksling med "1:" foran utvekslingstallet.

325i har 1:3,15 som er lik 0,317460

320i har 1:3,45 som er lik 0,289855

Begge har 1:1 i 5.gir. Hvis jeg ikke tar alt for mye feil, har de også lik girutveksling på de andre girene (samme girkasse), men det er jeg ikke helt bombesikker på.

Jeg mener at ett lite tannhjul på ett større, 1:3,45 er større utveksling (høyere) enn 1:3,15. Mulig jeg tenker feil men det som er mest logisk. Da er det større drimoment men det går saktere fremover på samme turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er en 1998mod. Den var slik da jeg kjøpte den, men i følge tidligere eier hadde første eier i Tyskland den inne hos AC Schnitzer . Den ble chipet, fikk Shnitzer eksos fra kat. og bakover, og shortshift. Den er også portet litt men er litt usikker om det ble gjort da eller senere. Er heller ikke sikker på om innsugsmanifoilen er den originale, men jeg tror det.

Har du enkel Vanos (M52) eller dobbel Vanos (M52TU)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket VIN nummeret, og der står det bare M52, lurer på om ikke dobbel VANOS kom i 1999, så da regner jeg med at jeg har enkel Vanos???? Er ikke helt sikker på dette her, men det er det sikkert mange som vet noe om her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på realoem.com/bmw så kan du legge inn VIN nr og sjekke hvilke motor du får opp!

Hvis du legger ut siste 7 siffer i VIN nr her så kan jeg finne det ut for deg.

Tror M52TU kom i 1999 på E39 så da er det mulig at den gjorde det på Z3 også. Men i E46 kom den helt fra begynnelsen i 1998.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...